Núria Fargas, nova directora comercial d'una CCMA immersa en una crisi publicitària

Substitueix Martí Patxot, que salta a l'empresa privada

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha nomenat aquest dimecres al matí Núria Fargas com a nova directora de màrqueting i vendes de la CCMA. Substitueix així Martí Patxot, que va dimitir fa uns dies a l'acceptar una oferta del sector privat. Fargas, que assumirà la nova responsabilitat a partir de l'1 de novembre, era fins ara directora d'estratègia comercial del grup.

El principal repte de Fargas serà revertir la tendència a la baixa que, des del 2005, viu la Corporació. Aquell any es van facturar 154 milions d'euros, però aquest 2020 es preveu que es tanqui amb només 39,7 milions, en un exercici molt marcat pels efectes del covid-19 en la publicitat. L'any anterior, sense covid, se'n van aconseguir 51 milions. Un altre dels objectius és posicionar la marca i millorar la flexibilitat del grup a l'hora de gestionar un món canviant com el de la publicitat.

Formada en periodisme i publicitat a la Universitat Autònoma de Barcelona, Núria Fargas i Rial (Manresa, 1968) va iniciar-se en l’àmbit de la planificació de publicitat a Media Planning Group, i va treballar també a l’empresa Difusión y Audiencias. Des de l’any 2008, està vinculada a les àrees de màrqueting i publicitat de la CCMA: primer com a directora comercial de Catalunya Ràdio i posteriorment com a responsable del màrqueting estratègic comercial de TV3. Del 2014 al 2016 va ser cap d’innovació comercial de la CCMA i, des del 2017, era directora de l’estratègia comercial.