Audiències
Mèdia 18/05/2013

Prop d'un milió i mig de catalans van veure la pròrroga de la final de Copa

A l'Estat va superar els onze milions de seguidors i es va convertir en l'emissió més vista de la temporada

Ara
2 min

BarcelonaUna mitjana d'1.466.000 persones van veure aquest divendres la pròrroga de la final de la Copa del Rei, que va assolir un 49,8% de quota de pantalla a Catalunya. L'emoció creixent del matx es va veure reflectida en l'augment progressiu en el nombre de seguidors, que va arribar al seu màxim en l'últim minut de la prolongació, ja passada la mitjanit, quan hi havia davant la pantalla de La 1 1.650.000 catalans, el 58,1% dels que miraven la televisió.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Amb aquestes xifres, la pròrroga va ser, lògicament, l'emissió més vista del dia, mentre que la segona posició l'ocupen els 90 minuts del partit pròpiament dit, que va reunir de mitjana 1.149.000 persones i va tenir un 37% de 'share'. En canvi, un cop acabat l'enfrontament, van ser pocs els que es van quedar a veure com els jugadors de l'Atlètic de Madrid recollien la copa i celebraven el títol: el postpartit, que es va allargar prop d'una hora i mitja, va tenir tot just 470.000 espectadors. Això sí, va obtenir un 'share' del 26,4% i va col·locar-se al quart lloc del rànquing, just per darrere del 'Telenotícies Migdia'.

El futbol, doncs, va deixar sense cap mena d'opció la resta d'emissions del 'prime time'. El 'Zona zàping', per exemple, va fer mínim de la temporada amb 250.000 seguidors i un 8% de quota, i la pel·lícula que va oferir posteriorment TV3, 'Fes-me riure', va caure fins als 177.000 espectadors i el 6,8% de 'share'. Tot i així, el canal català va ser la principal alternativa a la final de Copa.

Pel que fa al conjunt de l'Estat, el seguiment del futbol va ser encara més elevat, amb 10.062.000 espectadors i un 51,1% de quota durant el partit i 11.449.000 seguidors i un 57,8% de 'share' a la pròrroga, que va arribar a un màxim de 12.450.000 persones i una quota de pantalla del 65%. Es tracta, doncs de l'emissió més vista de la temporada.

El partit, a més, va permetre a La 1 imposar-se en el rànquing de cadenes amb un avantatge clar sobre TV3:

  1. La 1: 17,9%
  2. TV3: 13,0%
  3. Telecinco: 9,7%
  4. Antena 3: 7,6%
  5. 8TV: 4,0%
  6. Cuatro: 4,0%
  7. La Sexta: 3,6%
  8. Neox: 2,6%
  9. Divinity: 2,4%
  10. La 2: 2,3%
stats