Mèdia 17/12/2014

Roures nega que tingui diners en paradisos fiscals i desafia 'El País' a demostrar-ho

El diari va publicar diumenge que el fundador de Mediapro té 250 milions d'euros en 150 comptes. La productora ho qualifica de mentida "conscient i deliberada"

Ara
2 min

Barcelona"No tinc cap compte a paradisos fiscals". El fundador de Mediapro, Jaume Roures, ha negat aquest dimecres al matí les acusacions que li va llançar aquest cap de setmana el diari 'El País', que va assegurar que "posseeix 250 milions en 150 comptes, un terç en paradisos fiscals". En declaracions a Catalunya Ràdio, Roures ha assegurat que té "un únic compte a la Caixa" i s'ha compromès a donar els diners a una ONG si 'El País' "publica els documents que acreditin l'acusació".

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

De fet, aquest dimarts Mediapro ja havia "desafiat" el diari i la seva editora, el grup Prisa, a provar les acusacions. "La informació publicada diumenge per 'El País' no cita ni una sola font d'informació. Només en algun moment fa referència a uns vagues "documents" als quals hauria tingut accés el diari. Mediapro desafia 'El País' i el grup Prisa a mostrari, si realment existeix, qualsevol "document" que provi fefaentment les greus afirmacions llançades contra Mediapro i Jaume Roures, i si no és capaç de fer-ho que les desmenteixi immediatament", deia la productora en un comunicat.

En aquesta mateixa nota, Mediapro sentenciava que "'El País menteix" i que, a més, ho fa "de manera deliberada i conscient". La companyia qualificava de "gravíssima difamació" la informació publicada pel rotatiu de Prisa i advertia que "el diari, l'autor de la informació i la seva signant hauran de respondre davant dels tribunals de justícia".

Segons Mediapro, l'objectiu d''El País' en publicar aquesta informació era "interferir en el mercat i desprestigiar els seus competidors". La companyia, doncs, situa aquestes acusacions en el context d'un nou episodi de 'la guerra del futbol', que s'està reobrint davant la perspectiva que la nova llei de l'esport contempli la venda dels drets televisius de la Lliga en un únic paquet, en comptes de fer-ho de forma individualitzada per a cada equip, com passa actualment. Prisa i Mediapro, eterns rivals en al disputa d'aquests drets, van arribar a un acord l'estiu del 2012, però el nou escenari que es comença a dibuixar ha fet que Prisa –aliada ara amb Movistar– comenci a prendre posicions.

stats