Mèdia 14/01/2016

Saül Gordillo: "Per lluitar pel lideratge ens hem de reinventar sent fidels al que ha fet Catalunya Ràdio fins ara"

El nou director de l'emissora pública admet que té poca experiència en l'àmbit radiofònic però creu que pot aportar "una visió més transversal"

Ara
2 min
Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio, durant l'entrevista / TWITTER @maticatradio

BarcelonaEl nou director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, ha exposat aquest matí, en una entrevista al magazín matinal de l'emissora pública, 'El matí de Catalunya Ràdio', les línies mestres del seu projecte. Gordillo creu que en el moment polític actual l'emissora està sotmesa a "molta exigència i una certa sospita", però que ha de ser capaç de superar "l'acomplexament" que es derivi d'aquestes crítiques i lluitar pel lideratge.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El nou director ha reconegut que no té "la fórmula màgica" per aconseguir l'èxit, però que l'emissora disposa "d'un gran equip de professionals que són capaços de mantenir el rigor, l'excel·lència i la qualitat de la informació i del servei públic", i ha afegit: "Hem d'aprofundir en la manera d'arribar a nous públics per nous canals, de reinventar-nos sent molt fidels al que ha fet aquesta casa durant tots aquests anys d'èxit".

Gordillo també ha admès que la seva experiència al món de la ràdio es redueix a una etapa en emissores locals a principis dels anys 90. "Aquella ràdio no té res a veure amb la que vosaltres sabeu fer", ha dit. Però tot i així creu que pot fer aportacions valuoses a l'emissora: "Puc aportar quatre anys a l'Agència Catalana de Notícies, que va ser pionera en periodisme multimèdia en tots els formats, i quatre anys a 'El Periódico', amb una redacció tradicional que ha fet la transició cap al 'web first', és a dir, publicar primer a la web i fent continguts pensant en l'audiència en temps real".

"La meva aportació també pot ser tenir una visió més transmèdia, més transversal, no tan dogmàtica dels formats", ha afegit el nou director, que ha defensat la necessitat que enmig del "soroll" de les xarxes socials un mitjà com Catalunya Ràdio s'hi faci un lloc i es converteixi en una referència per als usuaris que busquen informació rigorosa.

stats