Seguiment desigual de l’aturada entre els mitjans catalans

TV3, Catalunya Ràdio, RAC1 i 8TV suspenen la programació

L’aturada general convocada com a mostra de rebuig per la repressió policial durant el referèndum de l’1-O va tenir un seguiment desigual entre els mitjans catalans. TV3 i Catalunya Ràdio es van adherir a la convocatòria i van fer serveis mínims de programació i plantilla. Durant tot el dia només es va emetre programació informativa centrada en l’aturada, una programació que es va seguir de forma simultània per tots els canals de la corporació. Una situació similar es va donar a RAC105 i RAC1, on la programació musical va ser interrompuda puntualment per butlletins informatius centrats en el desenvolupament de l’aturada. 8TV, televisió del Grupo Godó, també va alterar la seva programació amb motiu de l’aturada. El programa Catalunya Directe va emetre un especial en què es van explicar les concentracions arreu de Catalunya.

Pel que fa a la premsa escrita, El Punt Avui, L’Esportiu de Catalunya i l’ARA no van sortir als quioscos, ja que es van sumar a l’aturada general. En canvi, altres diaris com El Periódico, La Vanguardia, El Segre i els esportius Sport i Mundo Deportivo sí que van sortir.