tecnologia
Mèdia 29/09/2011

Sony llança dues tauletes electròniques per liderar el mercat Android

La Tablet S surt en tres versions i està concebuda com a dispostiu per connectar-se amb els aparells domèstics –TV i reproductor de música– i com a comandament a distància. La Tablet P té una sola versió, i serà la primera del mercat amb doble pantalla, que es podran utilitzar juntes o per separat

Agències
2 min

BarcelonaLa companyia japonesa Sony entra al mercat de les tauletes electròniques amb el llançament de dos models a quinze països nord-americans i europeus, entre els quals hi ha el mercat espanyol. Els dos dispositius utilitzen el sistema operatiu Android HoneyComb, i malgrat la fortalesa de Samsung en aquest mercat, la companyia japonesa preveu liderar el segment de les tauletes Android a partir del 2012.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Aquest divendres Sony començarà la comercialització de les dues tauletes, que presenten un disseny bastant diferent als que hi ha actualment al mercat, però tenen un preu similar.

La Tablet S, que surt en tres versions i des de 479 euros, té una pantalla de 9,4 polzades i presenta la peculiaritat de tenir un lateral més gruixut que l'altre, de manera que permet escriure damunt d'una superfície sense necessitat d'un suport per inclinar el dispositiu i el fa més ergonòmic. Aquest model està concebut com a reproductor de música, pel·lícules, videojocs de PlayStation i lector de llibres electrònics, a la vegada que es podrà connectar amb els dispositius de la casa –TV, reproductor de música– mitjançant la tecnologia DLNA i complirà la funció de comandament a distància.

La Tablet P té una sola versió, que es comercialitzarà al mateix preu que el model més car de la Tablet S (599 euros), i serà la primera del mercat amb dues pantalles de 5,5 polzades, que es podran utilitzar com una de sola o com dues per separat.

El director general de Sony Iberia, Rafael Vieyra, ha fet la presentació oficial de les dues tauletes aquest dijous en un acte a Sony Madrid, en què ha explicat que la companyia nipona pretén incloure als dispositius mòbils tota l'experiència en software i hardware de l'empresa, i ha subratllat la importància que tindrà per a aquests productes la plataforma de continguts online Sony Entertainmente Network.

El mercat espanyol compta amb un parc de tauletes electròniques de 600.000 unitats, una xifra que Vieyra preveu que s'ampliï fins a 1,5 milions a finals d'any.

stats