Xarxes
Mèdia 10/11/2011

“Steve Jobs”, el nom més utilitzat als mitjans el 2011

“Ocupació” és el mot més citat, i “Primavera Àrab” i “casament reial” se situen com les frases més teclejades segons un estudi que ha analitzat 75.000 mitjans de comunicació en llengua anglesa arreu del món

Ara
1 min

BarcelonaUn estudi realitzat per The Global Language Monitor assenyala la paraula “ocupació” com la més utilitzada als mitjans de comunicació el 2011. “Primavera Àrab” i “casament reial” encapçalen la llista de frases més recurrents, i “Steve Jobs” lidera el rànquing de noms. L'estudi, que es basa en les dades recollides per un algoritme que ha analitzat 75.000 mitjans de comunicació en llengua anglesa –escrits i online– arreu del món, així com també a les xarxes socials, també assenyala les paraules més citades de l'última dècada, entre les quals figuren “escalfament global” i “9/11”, en les dues primeres posicions.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'estudi presenta un top 10 per a cada categoria. A continuació citem els tres mots que les encapçalen:

Paraules:

1. Ocupació

2. Dèficit

3. Fracking (mètode per extreure combustibles fòssils)

Frases:

1. Primavera Àrab

2. Casament reial (especialment, per l'enllaç entre el príncep Guillem d'Anglaterra i la seva promesa Kate)

3. Anger and range (ira i ràbia). Expressió utilitzada pels experts per referir-se a l'electorat global. Encara que les últimes anàlisis apunten més frustació que ira i més decepció que ràbia.

Noms:

1. Steve Jobs (fundador i exdirector ejecutiu d'Apple, mort el passat 5 d'octubre)

2. Ossama bin Laden

3. Fukushima (central nuclear japonesa afectada pel terratrèmol i posterior tsunami al país el passat 11 de març)

stats