“Steve Jobs”, el nom més utilitzat als mitjans el 2011
“Ocupació” és el mot més citat, i “Primavera Àrab” i “casament reial” se situen com les frases més teclejades segons un estudi que ha analitzat 75.000 mitjans de comunicació en llengua anglesa arreu del món
BarcelonaUn estudi realitzat per The Global Language Monitor assenyala la paraula “ocupació” com la més utilitzada als mitjans de comunicació el 2011. “Primavera Àrab” i “casament reial” encapçalen la llista de frases més recurrents, i “Steve Jobs” lidera el rànquing de noms. L'estudi, que es basa en les dades recollides per un algoritme que ha analitzat 75.000 mitjans de comunicació en llengua anglesa –escrits i online– arreu del món, així com també a les xarxes socials, també assenyala les paraules més citades de l'última dècada, entre les quals figuren “escalfament global” i “9/11”, en les dues primeres posicions.
L'estudi presenta un top 10 per a cada categoria. A continuació citem els tres mots que les encapçalen:
Paraules:
1. Ocupació
2. Dèficit
3. Fracking (mètode per extreure combustibles fòssils)
Frases:
1. Primavera Àrab
2. Casament reial (especialment, per l'enllaç entre el príncep Guillem d'Anglaterra i la seva promesa Kate)
3. Anger and range (ira i ràbia). Expressió utilitzada pels experts per referir-se a l'electorat global. Encara que les últimes anàlisis apunten més frustació que ira i més decepció que ràbia.
Noms:
1. Steve Jobs (fundador i exdirector ejecutiu d'Apple, mort el passat 5 d'octubre)
2. Ossama bin Laden
3. Fukushima (central nuclear japonesa afectada pel terratrèmol i posterior tsunami al país el passat 11 de març)