Audiències

TV3 es manté estable al novembre però eixampla la diferència amb els canals privats

Antena 3 supera Telecinco per una dècima i se situa segona per segon cop aquest any

TV3 ha consolidat al novembre el lideratge d'audiències que manté des que va començar la temporada, i ho ha fet repetint exactament la mateixa dada de l'octubre, un 13,1% de quota de pantalla mensual, un registre que és, a més, el segon més alt de l'any, superat únicament pel 13,3% del juny. Malgrat no créixer, TV3 sí que ha aconseguit eixamplar la distància respecte a les cadenes privades espanyoles, les seves principals competidores. Així, si a l'octubre superava la segona classificada per un punt, ara la distància és d'1,3 punts.

Aquest segon lloc és per a Antena 3, que ha aconseguit superar per la mínima Telecinco i arrabassar-li la plaça per segon cop en tot l'any: fins ara  només ho havia fet a l'agost –en què va li prendre 1,8 punts–, mentre que al gener tots dos canals havien empatat. El canal d'Atresmedia ha guanyat tres dècimes en relació amb l'octubre i s'ha situat amb un 11,8%, de manera que ha igualat el registre de l'agost, el segon més alt del 2015. Això representa una dècima més que el seu rival de Mediaset, que s'ha deixat 0,4 punts per tancar el mes en un 11,7%.

Pel que fa a La 1, torna a anar a la baixa –passa del 6,9 al 6,8%– i es queda amb la tercera pitjor dada de l'any. De fet, des de l'octubre de l'any passat fins al juliol s'havia mantingut sempre per sobre del 7% mensual, però des de l'agost que no aconsegueix superar aquesta barrera. Això ha provocat que, per cinquè mes consecutiu, hagi estat incapaç d'assolir el quart lloc del rànquing, una posició que en aquesta ocasió queda en mans de La Sexta. El segon canal d'Atresmedia s'ha enfilat del 6,6 al 7,1%, un salt que li ha permès batre també Cuatro, que repeteix el 6,3% de l'octubre i es manté sisena.

Per la seva banda, 8TV es manté com el setè canal més vist del mes a Catalunya, després de remuntar dues dècimes, fins al 3,8%, i anotar-se així el segon millor registre mensual de l'any, per darrere del 3,9% del setembre. Entre els canals temàtics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, el que presenta una tendència més favorable és el 3/24, que ha crescut quatre dècimes, fins a l'1,8%, i obté així la millor dada des de l'1,9% del novembre de l'any passat, rècord històric de la cadena informativa. També millora notablement l' Esport3, que ha passat del 0,9% de l'octubre a un 1,2%. En canvi, el Super3/33 es manté estable, amb un 1,4%.

Audiències a Espanya

Pel que fa al conjunt de l'Estat, Telecinco manté el lideratge per 15è mes consecutiu. El canal de Mediaset es manté estable amb un 15,1% de 'share' i avantatja en 0,8 punts Antena 3, que tot i guanyar tres dècimes es queda amb un 14,3%. Per la seva banda, La 1, que a l'octubre havia crescut fins a recuperar el 10%, baixa ara fins al 9,7%, la mateixa dada que ja havia obtingut al setembre. El duel entre Cuatro i La Sexta es decanta novament a favor del canal d'Atresmedia, que amplia fins a un punt el seu avantatge. Així, La Sexta ha passat del 7,3 al 7,7% –i iguala així el segon millor registre de l'any–, mentre que Cuatro s'ha quedat estancada en el 6,7%, el resultat més baix des del juliol de l'any passat.