Mèdia 01/06/2015

TV3 mostrarà el millor del país a visitants influents

Ivana Miño presentarà ‘Catalunya Experience’, que té el suport de l’Agència Catalana de Turisme

Albert Castellví Roca
3 min
Ivanna Miño

BarcelonaCada any, milions de turistes estrangers aterren a l’aeroport del Prat amb la intenció de visitar Catalunya. TV3 n’ha escollit uns quants i els ha ofert convertir-se en protagonistes d’un nou programa a canvi de deixar-se guiar per descobrir alguns dels aspectes més destacats de la geografia catalana. “Han passejat per paisatges increïbles, han tastat la millor gastronomia, han viscut les nostres festes i tradicions i han gaudit de diverses activitats esportives i culturals”, explica la cadena en un comunicat.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Però la tria de les persones que han participat en aquesta experiència no s’ha fet a l’atzar: amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme, TV3 ha escollit dotze influencers, és a dir “instagramers, bloguers, fotògrafs, presentadors de televisió o escriptors”, entre d’altres, amb “una gran influència a les xarxes socials o als mitjans de comunicació”. L’objectiu del programa és “mostrar Catalunya al món” i, de fet, l’espai es titularà Catalunya Experience, que és la mateixa marca que l’Agència utilitza per promocionar el país a través de les xarxes. Per aquest motiu s’han escollit persones que després puguin compartir la seva experiència amb els seus seguidors i convertir-los en potencials nous visitants del país. Més enllà d’això, però, la cadena pretén vendre el programa a canals estrangers, perquè els seus espectadors puguin conèixer directament els atractius turístics de Catalunya. “Sempre intentem que els nostres programes es venguin a fora, però en aquest cas l’interès serà més gran”, han explicat fonts de la cadena a aquest diari.

La guia d’aquests visitants serà l’actriu Ivana Miño ( Ventdelplà, Gran Nord ), que en declaracions recollides per TV3 resumeix així la seva feina: “Me’n vaig a l’aeroport, recullo un estranger amb qui hem quedat abans i em passo més o menys una setmana ensenyant-li el millor de Catalunya. I al cap de 5 o 6 dies o una setmana el torno a deixar a l’aeroport”. Entremig, els convida a fer tot tipus d’activitats, “des d’un viatge en globus per la Garrotxa fins a una primera classe d’esquí a una noia que mai havia estat a la neu, entrar als llocs més secrets de la Fundació Miró o fer submarinisme”. “Són aventures que estan al nostre abast a Catalunya, però que no fem habitualment. La idea és també ensenyar-los Catalunya a través d’aquestes activitats”, explica Miño.

Procedents dels cinc continents

Produït pel departament de nous formats del canal públic, Catalunya Experience constarà de dotze capítols de 52 minuts, en cadascun dels quals Miño farà d’amfitriona d’un viatger -i dels seus acompanyants, en el cas que no vinguin sols-. Segons TV3, són persones “d’edats, orígens i perfils molt variats” i procedents de països dels cinc continents, com els Estats Units, Sud-àfrica, Austràlia, el Regne Unit, Polònia, Mèxic o Indonèsia. Això ha obligat a utilitzar l’anglès com a llengua de comunicació entre la presentadora i els convidats i, per tant, com diu Miño, “gran part del programa” s’ha rodat en aquest idioma, tot i que es podrà veure tant en versió doblada com subtitulada. “És una gran oportunitat per practicar l’anglès”, destaca la presentadora.

Els enregistraments van començar al novembre i està previst que no s’acabin fins al setembre. “El fet que el rodatge s’allargui tot un any ha permès ensenyar paisatges i tradicions vinculades a totes les estacions. El programa ha esquiat al Pirineu, ha navegat per l’Ebre i ha participat en festes com el Carnaval de Vilanova o Sant Jordi, sempre acompanyat de gent que coneix i s’estima el lloc on viu”, subratlla TV3.

Un altre tret distintiu del programa són les tecnologies que s’han utilitzat per rodar les imatges, entre les quals hi ha càmeres instal·lades en drones, càmeres superlentes, time-lapses -imatges accelerades per mostrar un procés llarg en pocs segons- i càmeres GoPro. “Tot plegat -diu TV3- li confereix una imatge cinematogràfica d’altíssima qualitat, que descobreix aquests paisatges com mai s’havien vist abans”.

Catalunya Experience, definit per TV3 com “una sèrie documental de gran format” amb “una bona dosi d’entreteniment”, té com a director Xavier Brichs, que ja havia format part de l’equip de direcció d’altres programes de nous formats, com Lletra petita, No me la puc treure del cap o El paisatge favorit de Catalunya, centrat també en el territori i els paisatges del país. De moment la cadena no li ha posat data d’estrena, però probablement caldrà esperar fins a l’any que ve.

stats