PROGRAMA SOLIDARI
Mèdia 03/02/2012

TV3 vol mobilitzar els catalans per la pobresa

TV3 prepara una marató per recaptar fons per a entitats que lluiten contra la pobresa. Agnès Marquès i Antoni Bassas presentaran aquest especial, que vol "sensibilitzar" i "mobilitzar" la població.

Albert Castellví Roca
3 min
Agnès Marquès presentarà La Marató per la pobresa al costat d'Antoni Bassas.

SANT JOAN DESPÍ.TV3 organitzarà al maig una edició especial de La Marató que es dedicarà a la lluita contra la pobresa i l'exclusió social. Amb un format similar al del programa solidari que Televisió de Catalunya organitza per Nadal des de fa 20 anys, aquesta marató s'ha marcat l'objectiu de "sensibilitzar" la societat catalana sobre la pobresa en què viuen molts ciutadans i "mobilitzar-la per un objectiu transversal, compartit i de màxima importància", segons va explicar ahir el president del consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Enric Marín. En canvi, la recaptació de fons, que també és una de les fites que es marca el programa, no és, en opinió de Marín, prioritària: "Mobilitzarem tants euros com sigui possible, però la meta no és batre rècords. Els altres dos objectius són més importants", va insistir.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Antoni Bassas i Agnès Marquès posaran cara a un programa del qual encara es coneixen pocs detalls. La data, per exemple, encara no està fixada, tot i que TV3 treballa amb la idea que s'emeti "a finals de maig", segons el director de l'espai, Lluís Bernabé, que va recordar que aquells dies hi ha programades "moltes activitats esportives" i que caldrà compatibilitzar-ho. Entre altres coses, el dissabte 19 de maig es juga la final de la Champions, el diumenge 13 hi ha el Gran Premi de Fórmula 1 al circuit de Montmeló i el 27 es corre el de Mònaco.

Una acció "puntual"

La Marató per la pobresa és fruit d'un acord entre les entitats del tercer sector, la CCMA i el departament de Benestar Social i Família. El conseller Josep Lluís Cleries, que ahir mateix es va reunir amb diverses entitats per perfilar més detalls del programa, va convidar la ciutadania a "implicar-se" en un projecte que "dóna l'oportunitat a la societat de demostrar que vol ser solidària", i va remarcar que la iniciativa "no ha de tapar la responsabilitat del Govern" en la lluita contra la pobresa, que va assenyalar com una de les "obsessions" de l'executiu.

El projecte, doncs, s'emmarca en un context socioeconòmic molt determinat -dimarts el mateix Cleries feia públiques unes dades segons les quals el 19,9% de la població catalana es troba en risc de pobresa-, i per això Bernabé va deixar clar que es tracta d'una iniciativa "excepcional i puntual", i que no està previst que tingui continuïtat. Marín va assumir el "risc" que suposa tirar endavant una iniciativa com aquesta, però va afegir: "No tinc cap dubte sobre la necessitat i l'oportunitat d'arriscar per fer aquesta marató".

Sota el lema "Que ningú es quedi fora de joc", el programa -que es farà conjuntament amb Catalunya Ràdio- vol "aconseguir la visibilitat de les entitats i de les persones que es troben en situació o en risc d'exclusió social", segons Bernabé, i per això va avançar que parlarà de la pobresa "de manera transversal", a través de tots els col·lectius implicats: afectats, entitats, voluntaris, empreses, etc. "Volem fer èmfasi en el fet que ens pot afectar a qualsevol de nosaltres, però que es pot combatre amb la mobilització ciutadana", va remarcar.

Procés més ràpid

La Fundació la Marató de TV3 posarà els seus 20 anys d'experiència "al servei del projecte", en paraules de la seva directora, Carme Basté, que va afirmar que treballaran amb el mateix "rigor i transparència" que en les altres maratons, tot i que el procés d'adjudicació serà diferent i més ràpid. La seva voluntat és que els projectes finançats -centrats en quatre àmbits: l'assistencial, l'habitatge, la inserció sociolaboral i la infància- vegin la llum, fins i tot, abans de l'estiu.

stats