Telecinco va dedicar el 61,7% de les imatges sobre la sentència del Procés als episodis violents

Un informe del CAC analitza com es va tractar la reacció al dictamen judicial

Les televisions públiques "van informar de manera equilibrada sobre la sentència del Procés i les protestes posteriors", afirma el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), arran d'un informe aprovat per cinc dels seus membres. En canvi, els canals públics "es van centrar majoritàriament en els episodis violents". Destaca el cas de Telecinco, on el 61,7% del temps es va dedicar a imatges centrades en els aldarulls, les destrosses i els ferits, seguida d'Antena 3 (56,5%) i de La Sexta (55,8%). En el cas de TV3, les imatges violentes van ser el 36,3% i a TVE el 31,1%: els dos canals són els que més van equilibrar l'existència d'incidents amb les manifestacions pacífiques d'aquells dies.

El CAC n'ha analitzat també la pluralitat. TV3 va ser la que va donar espai a més actors, amb 40 veus diferents, seguida de La Sexta (36), Antena 3 (30) i La 1 i Telecinco (totes dues amb 28).

En el seu vot particular, Daniel Sirera –conseller a proposta del PP– critica que el CAC destini recursos a televisions d'àmbit estatal que queden fora del seu marc de competència, creu que s'haurien d'haver computat també les opinions de les tertúlies i lamenta que a l'informe es parli de "violència policial".