Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Telefónica no vol compartir la fibra òptica

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), el mateix organisme regulador que amenaça de multar Mediaset perquè Sálvame, de Telecinco, no fa cas de l’horari infantil, vol obligar Telefónica a llogar la seva xarxa de fibra òptica en règim majorista als altres operadors de telecomunicacions, a un preu regulat encara per determinar que els permeti competir comercialment i donant-los la mateixa velocitat màxima que als seus propis clients. Aquest últim punt és especialment significatiu, ja que fins ara la companyia només tenia obligació de donar-los 30 megabits per segon, encara que qualsevol llar o empresa amb cobertura de Movistar Fusión pot disposar de 100 megabits per segon.

La proposta de la CNMC estableix una excepció destacable: l’obligació d’obrir la fibra òptica als competidors no s’aplicaria en nou municipis -dos dels quals són catalans: Barcelona i Badalona-, on resideix el 16% de la població de l’Estat, perquè considera que ja hi ha prou competència en haver-hi en marxa almenys tres desplegaments de fibra òptica, siguin de la mateixa Telefónica, de Vodafone (inclosa Ono) o d’Orange (inclosa Jazztel, tot i que la seva compra encara no ha estat aprovada). A Espanya hi havia a finals d’octubre 1,34 milions de línies de banda ampla d’alta velocitat, sobre un total de 12,8 milions de connexions fixes a internet. I, de fet, durant el mes el nombre de línies ADSL va baixar en unes 52.000, mentre que les de fibra van créixer en 121.000.

A Telefónica no li ha agradat gens la proposta de la CNMC. Considera que la nova obligació desincentiva els plans d’inversió en xarxes, tant els propis com els dels seus rivals, i té intenció de presentar al·legacions. I és que les xarxes de telecomunicacions són un actiu tecnològic preciós: fins fa poc, les companyies de mòbil s’han resistit a oferir servei de 4G als seus clients virtuals. Per això, Pepephone està deixant la xarxa de Vodafone per passar-se... a la de Telefónica!

Postveritat

Més continguts de

Postveritat
PUBLICITAT
PUBLICITAT