NORMATIVA AUDIOVISUAL
Mèdia 24/11/2011

La UE dictamina contra Espanya per excés de publicitat, contrària a la directiva de televisió

Els espais d'autopromoció de les cadenes sí que són anuncis, segons el Tribunal Europeu de Luxemburg

Ara
1 min

BarcelonaEspanya no compleix amb la directiva europea respecte a la publicitat. Així ho ha sentenciat el Tribunal Europeu de Luxemburg, que ha dictat sentència a favor de la Comissió Europea en el litigi que mantenia contra l'Estat en relació a les diferents interpretacions del terme. Espanya considerava que els espais d'autopromoció de la pròpia cadena no eren publicitat, de manera que no s'havien de computar dins del temps màxim reservat a la mateixa, els 12 minuts per hora establerts per a aquests continguts.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El Tribunal de la UE considera que sí que són anuncis publicitaris els reportatges, les telepromocions, els espots de patrocinadors dels espais de televisió, així com els microespais propis amb finalitat publicitària.

Els jutges han tingut en compte la jurisprudència que defineix els anuncis publicitaris com “formes de promoció de durada generalment molt curta, que tenen un impacte suggestiu molt important”.

L'any 2005 la Comissió va analitzar la programació de les cadenes de televisió espanyoles més importants i va observar que a Espanya es permetia l'emissió de "noves formes de publicitat televisiva". Es referia als publireportatges, telepromocions, anuncis de patrocinadors i microespais publicitaris, que tots junts superaven el temps màxim de durada permès, per sobre dels dotze minuts per hora estipulats.

stats