ELS PROBLEMES DE LA TDT
Mèdia 25/05/2011

Veo7 busca socis i prepara 70 acomiadaments

à.g.m.
2 min
Sáenz de Buruaga durant la presentació de la temporada.

Barcelona.Frenada en sec per a Veo7. La televisió promoguda per l'editora d' El Mundo anunciava al març el fitxatge d'Eduardo Inda -director de Marca- com a nou màxim responsable de la cadena. Es tractava de remuntar la gestió que va dixar el seu antecessor, Ernesto Sáenz de Buruaga. Però pocs dies després se sabia que la cadena preparava fins a un centenar d'acomiadaments i que renunciava a tot el que no fos minimitzar les pèrdues. El mateix Inda va ser un dels sorpresos per la mesura.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'explicació d'aquest canvi sobtat cal buscar-la en RCS, el grup italià inversor que sosté l'entramat mediàtic. Cansat d'acumular números vermells (16,6 milions d'euros en els últims tres anys de què es disposen dades), RCS va ordenar aturar la sagnia d'una oferta que, a escala estatal, tot just arriba a una audiència del 0,7%.

La primera mesura ha estat renunciar als informatius, als esports i a la majoria de programes. Sobreviuran La vuelta a El Mundo i l'entrevista dominical de Casimiro García-Abadillo. L'empresa tancarà aquesta setmana l'operació. Diumenge a la nit s'emetrà l'últim informatiu i, segons han explicat fonts de la plantilla a l'ARA, es prescindirà d'uns 70 treballadors. Les baixes es tramitaran com a acomiadaments improcedents i, per tant, s'ofereixen 45 dies d'indemnització per any.

La segona mesura passa per buscar socis. Però el mercat televisiu és dur per a les televisions petites i els possibles companys de viatge ofereixen acords de continguts, però no capital. Així, Veo7 ja s'hauria reunit amb Antena 3, Mediapro, Sony i la productora Vértice 360. La cadena ofereix el seu senyal, una graella amb molts espais en blanc i una plantilla ja minimitzada. Però també hi penja una rèmora: Veo7 perdrà a partir d'aquest mes de juny l'acord amb Antena 3 en virtut del qual la cadena de Planeta li comercialitzava la publicitat. És un trencament no volgut, dictaminat per la Comissió Nacional de la Competència. Tenint en compte que la subcontractació li va comportar triplicar els ingressos el 2010 -tot i haver baixat d'audiència-, perdre aquesta seguretat complica de manera severa l'operació.

stats