Vicent Sanchis: "La paraula 'comercial' no m'espanta, la televisió porqueria sí"

El nou director de TV3 afirma que "algunes veus dins la casa diuen que falten recursos, jo dic que falta agilitat"

Vicent Sanchis (València, 1961) va ser nomenat fa poc més de dues setmanes nou director de TV3. La pèrdua del lideratge els dos primers mesos del 2017 i la graella de la nova temporada són els reptes que ara mateix té sobre la taula. En una entrevista a l'Agència Catalana de Notícies ( ACN), Sanchis ha refermat la necessitat que la televisió pública recuperi l'ambició pel lideratge de l'audiència i aposta per "una agilitat, un risc i una transgressió" més grans, conscient de la lluita desigual respecte a les televisions privades, les principals competidores. "Estem en una cursa de sacs i portem una cama lligada", ha precisat.

En aquesta línia, aposta per una televisió que "entretingui més" i assegura que no l'espanta una graella més "comercial" lluny, això sí, de la televisió "porqueria". Per a Sanchis, TV3 no disposa ni dels recursos ni de l'agilitat que té la competència i assegura que els mitjans públics no tenen la "falta d'escrúpols" de les cadenes privades. "Algunes veus dins la casa diuen que falten recursos, jo dic que falta agilitat", ha precisat.

La flexibilitat a la graella és, precisament, l'ingredient principal per perfilar la nova programació, basada en la idea que TV3 ha "d'entretenir més". "No es pot mantenir un programa fantasma només perquè no tinguem capacitat de reaccionar o perquè hàgim fet una determinada aposta, no m'hi resigno", ha reblat.

En aquest sentit, ha garantit una televisió més desenfadada sense "creuar" línies vermelles. "No es tracta de convertir això en un guinyol, sinó de recuperar la tradició de fer-ho bé", ha insistit. La principal feina es concentrarà en les franges fora del 'prime time', que els últims mesos "han perdut molta força".

El programa 'Els matins', per exemple, és un dels que canviarà la temporada que ve. La segona part de l'espai –més dedicat a l'entreteniment– ha anat perdent televidents i cal trobar una nova "fórmula". Un cas similar és el de 'Divendres', que d'entrada la televisió pública proposa externalitzar a una productora la pròxima temporada.

Aposta per l'espai català de comunicació

Encara sense data d'estrena, TV3 i IB3 tenen a punt el programa conjunt 'No perdis el compàs', la primera gran coproducció d'entreteniment familiar entre les dues televisions públiques. El programa tindrà una durada de dues hores i s'emetrà setmanalment. Aquesta és només una primera experiència que, en un futur, hauria de créixer.

Segons Sanchis, les televisions públiques balears, catalana i la futura valenciana poden compartir programació i, per tant, aposta per la "màxima col·laboració" entre mitjans. Preguntat per la reciprocitat, reconeix que és una iniciativa que és responsabilitat dels governs, però que és indispensable per a "l'enfortiment" de la cultura i la llengua. "Per a nosaltres no hi haurà cap limitació", ha reblat.

La cultura divulgativa, a la graella de TV3

Entre les propostes per reformular amb vista al futur, el nou director treballarà perquè la cultura "divulgativa" i "popular" s'insereixi de manera estable a la graella de TV3 i s'obre a estudiar la possibilitat de recuperar un canal cultural "dins les possibilitats pressupostàries".

Proposta de reprovació al Parlament

L'arribada de Sanchis al capdavant de la televisió pública ha estat envoltada de polèmica. En aquest sentit, el nou director de TV3 entoma les crítiques com la prova que molta gent es preocupa per la casa. Amb tot, en la mateixa entrevista ha reiterat que no és cap "càrrec de confiança de ningú".

Pel que fa a la proposta de reprovació a Sanchis que el Parlament votarà la setmana que ve a iniciativa de CSQP, el periodista l'ha qualificat de "paradoxa estranya", especialment, assegura, si prové de grups que clamen a favor de la "desgovernamentalització dels mitjans públics". Així mateix, però, entén que la cambra catalana ho ha de poder "fiscalitzar tot".

Més continguts de