NOVES TECNOLOGIES
Mèdia 25/05/2012

Xarxes socials 'made in Catalonia'

Aquest setembre Barcelona se sumarà per primera vegada a la Social Media Week. Els últims mesos han proliferat les xarxes socials fetes a Catalunya, tant d'òptica local com global.

àlex Gutiérrez M.
2 min
Els usuaris de Bananity "estimen" o "odien" tot tipus de conceptes i personatges.

BARCELONA.Al setembre, del 25 al 29, Barcelona s'afegirà per primera vegada a la Social Media Week, un esdeveniment global dedicat a les xarxes 2.0 en el qual participen ciutats com Los Angeles, Londres, Berlín i Hong Kong. Seran cinc dies de ponències amb el lema "Fent possible el canvi a través de la col·laboració". La capital catalana vol fer notar així la seva vitalitat en matèria de xarxes socials, com demostren el nombre d'iniciatives que, amb denominació d'origen de Catalunya, s'han posat en marxa en els últims temps.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Bananity

Recomanacions a partir de tot el que estimes (i tot el que odies)

El jove emprenedor Pau García-Milà va presentar aquesta xarxa social a finals del 2011, basada en un sistema de recomanacions. Els 22.800 usuaris inscrits poden etiquetar conceptes (personatges, cançons, objectes de tot tipus) en només dues categories: estimats o odiats. A partir d'aquí, la xarxa busca relacions personalitzades de coses que puguin agradar a l'usuari a partir dels seus gustos. El 10 de maig va presentar la seva app d'iPhone.

Womity

Orientada a prendre decisions per votació popular

Amb seu a Camallera (l'Empordà), aquesta xarxa acabada de crear ja té més de 6.000 usuaris actius, principalment al món de parla hispana, tot i que preparen la versió en català i en anglès per a les pròximes setmanes. "Volem centrar-nos molt a ser la xarxa pensada per a les empreses, perquè puguin aprofitar la potencialitat d'una xarxa social per a la seva marca", explica el seu director general, Carler Krauel. Womity (que ve de word of mouth , boca-orella) permet plantejar qualsevol dubte o dilema i que la resta de contactes de l'usuari votin una opció determinada que ajudi a prendre una decisió.

JoSócAquí

Els 20 catalans que tens més a prop, en qualsevol lloc del món

Aquesta app d'iPhone localitza els 20 catalans que l'usuari té més a la vora. Està pensada sobretot per quan s'està de viatge. Cada membre de la xarxa omple un petit perfil d'interessos de manera que, per exemple, és molt fàcil organitzar una trobada per veure un partit del Barça a Nova York. De moment, hi ha més de 26.400 inscrits.

Flog.cat

Una xarxa unificada per a tots els territoris del català

Els seus responsables la promouen com la principal xarxa social 100% en català. Els usuaris poden crear un perfil, compartir fotos i altres continguts, fer-hi un blog... També té aplicació de xat, espai per fer campanyes d'activisme i una eina de microblòguing inspirada en Twitter. En la seva presentació posa èmfasi a voler arribar a tots els territoris de parla catalana.

Status.cat

Un Twitter a la catalana, a la recerca d'impuls empresarial

És una xarxa social que imita les funcionalitats de Twitter, però en català i de tecnologia lliure. Està basada en el programari Statusnet. És un projecte sense ànim de lucre que es llançarà les pròximes setmanes i que busca relligar els internautes catalans "però sense excloure a ningú", segons explica Daniel Martí, el seu creador.

Epilogable

Una xarxa social per dir adéu als difunts i compartir el dol

És un espai on es pot crear un perfil de la persona homenatjada i acceptar o vetar els comentaris dels usuaris que volen contribuir a aquest obituari col·laboratiu. El creador del perfil administra també la privacitat de la pàgina resultant.

stats