PAREU MÀQUINES

Com aigualir l'arribada d'un nou membre de la família reial

No tota la premsa britànica li fa la gara-gara a la Corona

Els 'royalòfils' estan d'enhorabona: després de setmanes d'incerteses i de promeses d'imminències, ja hi ha setè ocupant en la línia de successió del tron d'Anglaterra. Ho va anunciar ahir el príncep Enric, així que és ell qui ocupa la majoria de portades. Alguns –'Metro', 'The Herald', 'The Daily Mail'– es recorden de la plebea Meghan Markle, que ha col·laborat una mica en l'assumpte, i la col·loquen com a segona foto. A la premsa de prestigi, tot són bones paraules. La malícia cal trobar-la en els tabloides. Com el 'Daily Mail', que subtitula: "El naixement a l'hospital frustra el somni de Meghan de parir a casa". O, sobretot, com l'esquerranós 'Daily Star', el més hostil de tots. Cap foto del príncep Enric somrient en primera pàgina. Només un discret titular sense imatge que diu "Una actriu americana pareix un bebè". I, com a aclariment, en el subtítol: "Si no t'importa, llegeix de la pàgina 1 a la 6 i de la 8 a la 48". És una manera enginyosa de donar la notícia –ni que sigui fent una pàgina allà on d'altres en fan 23– mentre esquives el circ monàrquic. Només cal recordar com 'The Guardian', en el moment de saturació informativa pel naixement del fill de Kate Middleton, permetia als usuaris prémer un botó que deia: "Ets republicà?" Si hi clicaves, desapareixien de la portada digital totes les notícies sobre la reialesa. No és fer desaparèixer la institució, però per alguna cosa es comença. I trenca la unitat pètria de la premsa espanyola a l'hora de reverenciar la Corona.

Preposicions

'El País' titula: "Sánchez i Casado pacten a la Moncloa obrir un diàleg sobre Catalunya". Tenint en compte que el 72% dels catalans no els han votat i que treballen a 500 quilòmetres d'aquí, potser la preposició no hauria de ser 'sobre', sinó 'sense'.

Més continguts de