19/04/2013

Una altra oportunitat que es perd

2 min

Sóc un pesat, ho sé, però els diaris, les empreses editores, baden. Fa una setmana LinkedIn, la xarxa social basada a compartir currículums i notícies professionals, va comprar Pulse, l'agregador personal de continguts, per 72 milions d'euros. En realitat va comprar 30 milions d'usuaris i l'ús dels continguts que 750 editors ofereixen dins d'aquesta app . El 25 de març Yahoo! va pagar 24 milions per Summly, un altre agregador inventat per un britànic de 17 anys. Summly havia aixecat 1,2 milions d'euros d'inversors com en Mark Pincus (CEO de Zynga, els jocs més populars a Facebook), Brian Chesky (fundador d'AirBNB, la xarxa d'allotjaments particulars), Yoko Ono i Wendy Murdoch. Summly té una interfície preciosa i una navegació eficacíssima. Escaneja la xarxa i resumeix en 300 paraules peces d'una pila de webs i blogs segons els temes que tu tries prèviament. Fa servir llenguatge natural, no un algoritme matemàtic. Fa vint mesos la CNN ja s'havia gastat uns 20 milions d'euros en Zite, un altre agregador molt popular. La gràcia de Zite és que et busca el que vols i ho organitza com una revista. T'ho deixa compartir i reorganitzar. A mesura que la fas servir i li dius què t'agrada, aprèn les teves preferències. L'experiència de lectura a totes tres és fenomenal: personalitzada, compartible, arxivable, amb accés a la web original… Són una plataforma perfecta per als diaris… però els diaris no s'hi interessen. Encara en queden de solters : Flipboard, Umano, Taptu… ¿Resultarà que LinkedIn i Yahoo! seran la plataforma de les notícies (i de la publicitat)? Ja es veu que una app escrita per un nano de 17 anys no demana un exèrcit d'enginyers de la NASA ni una inversió del BCE. La pot fer el teu veí. O el departament de R+D d'un diari. Però esperi's un moment… per R+D i Diari ... ara mateix no em surt res.

stats