Mèdia
Mèdia 26/05/2021

Amazon confirma la compra de la històrica MGM

L'empresa de Jeff Bezos pagarà 8.450 milions de dòlars

À.G.
1 min
'Allò que el vent s'endugué' forma part del catàleg de 4.000 pel·lícules de l'estudi

BarcelonaAmazon no es vol quedar enrere en la guerra de les plataformes per posicionar-se. El seu últim moviment és la compra de l'estudi de cinema Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) i, per tant, la incorporació al seu catàleg de les més de 4.000 pel·lícules que aquesta veterana major ha rodat al llarg del seu segle d'història. El preu de l'operació és de 8.450 milions de dòlars, la qual cosa suposa la segona compra més important del gegant del comerç electrònic, després de l'adquisició de la cadena de supermercats WholeFoods el 2017.

En un comunicat conjunt de les dues empreses, Amazon es compromet "a preservar el llegat i el catàleg de pel·lícules" d'aquest estudi de Hollywood. A banda dels films –amb títols tan significatius com Allò que el vent s'endugué, la saga de James Bond i Els set magnífics–, en el paquet també hi van 27.000 episodis de televisió, incloent-hi les sèries StargateThe handmaid's taleVikings Fargo, entre d'altres.

Amb l'operació, pendent de rebre el vistiplau de les autoritats de competència, el grup de Jeff Bezos aferma les seves opcions per lluitar contra Netflix i Disney+, les dues plataformes amb més usuaris a nivell mundial, encara que en el cas d'Amazon l'interès pel servei de vídeo no bé tant per les subscripcions sinó per l'augment de consum que fan a la botiga virtual els que s'han donat d'alta del servei, aprofitant que els enviaments són més barats i ràpids.

stats