Mèdia 18/05/2021

Amazon, en converses avançades per comprar la 'major' MGM

L'operació es calcula en 9.000 milions de dòlars

2 min
'El silenci dels anyells', una de les més de 4.000 pel·lícules de MGM

BarcelonaEls gegants estan inquiets. Poques hores després que AT&T anunciés la compra de Discovery, ha transcendit la notícia que Amazon manté negociacions per comprar MGM –la mítica Metro Goldwyn Mayer– per un preu aproximat de 9.000 milions de dòlars. L'estudi clàssic de cinema havia penjat discretament el rètol de "en venda" ja al desembre i, des d'aleshores, ha mantingut converses privades amb diferents plataformes, que s'hi han interessat.

El moviment s'interpreta com un gest d'Amazon per potenciar la seva divisió d'entreteniment, amb la marca Prime Video. Actualment, el colós de les compres online té més de 200 milions de membres arreu del món, dels quals 175 milions han vist algun contingut en l'últim any, segons una dada oferta pel propietari del grup, Jeff Bezos. L'adquisició de MGM li permetria incorporar d'una tacada les 4.000 pel·lícules rodades per aquesta major, que inclouen els films de James Bond, El hòbbit, la saga RoboCop, els dibuixos de la Pantera Rosa, El silenci dels anyells, Els set magnífics i Quatre bodes i un funeral. A més de cinema, també hi ha televisió en joc: uns 17.000 episodis de sèries com les diferents versions de Stargate, The handmaid's tale, Vikings i Fargo, a més de programes com The voice, Shark tank i Real housewives of Beverly Hills.

Una altra prova d'aquest interès per mantenir Amazon en la cursa global de les plataformes és haver aconseguit que Jeff Blackburn –un executiu que havia deixat la companyia– torni al grup amb el nou encàrrec de dirigir la divisió mediàtica i publicitària. Els continguts són una part gairebé residual d'un conglomerat que factura 386.000 milions de dòlars anuals. Els 11.000 milions de dòlars que va dedicar l'any passat a incorporar material en el catàleg de Prime Video és una despesa proporcionalment petita, però l'àrea és estratègica. En primer lloc, perquè es considera que és un pol d'atracció cap a la botiga virtual: està demostrat que qui es fa usuari de Prime per poder veure vídeos acaba comprant més a Amazon. I, en segon lloc, perquè és una unitat emergent.

A l'espera de saber si finalment s'aprova l'operació, MGM va facturar al primer trimestre d'aquest any 403 milions de dòlars, la qual cosa representa un 27% més que en el mateix període del 2020. El benefici es va situar en 29,3 milions de dòlars, després d'haver perdut 12,1 milions el primer trimestre del 2020.

stats