El CAC alerta de la gran quantitat d’anuncis encoberts a TikTok

Un informe de l'organisme indica que el 93,8% dels continguts publicitaris no estan senyalitzats

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha denunciat a la xarxa social TikTok que diversos vídeos penjats en aquesta plataforma inclouen publicitat encoberta, i insta la companyia a adoptar les mesures necessàries perquè “s’identifiqui de manera clara l’existència de publicitat” en els vídeos que incloguin missatges comercials, tal com preveu la directiva europea de serveis de comunicació audiovisual.

TikTok: la xarxa social del confinament

En concret, el Consell ha analitzat 16 vídeos amb contingut publicitari de vuit  influencers “d’entre els de més audiència dins del territori espanyol”, i ha determinat que en 15 dels casos (un 93,8%) els missatges comercials no apareixen senyalitzats. Es tracta de publicitat de productes com menjar ràpid, begudes ensucrades, productes de bellesa, roba, consoles i videojocs. L’organisme subratlla que els vídeos analitzats sumen més de 30 milions de visualitzacions i recorda que TikTok és especialment popular entre els joves i adolescents.