L'ARA arriba al mig milió de seguidors a Twitter

És el tercer mitjà en català més seguit a la xarxa, després de TV3 i el 3/24

El diari ARA ha traspassat la fita del mig milió de seguidors a Twitter, una xifra que el converteix en el tercer mitjà en català més seguit a la xarxa social. Per davant només hi figuren TV3 (574.000 seguidors) i el 3/24 (5 67.000 seguidors). 

A banda de ser el tercer mitjà en català amb més seguiment a la xarxa, l'ARA també es col·loca com el diari generalista en català amb més seguidors a Twitter. Altres capçaleres, com l'edició en català de La Vanguardia o El Periódico, encara queden lluny del mig milió de seguidors: el diari del Grupo Godó té 95.000 seguidors al seu perfil en català, mentre que el rotatiu de Prensa Ibérica en té 73.000. Aquestes xifres contrasten amb les dels seus perfils en castellà, que tenen un seguiment molt superior (més d'un milió en el cas de La Vanguardia i 636.000 per a El Periódico). Per la seva banda, El Punt Avui suma 245.000 seguidors. 

Pel que fa a l'àmbit dels mitjans digitals, l'ARA encapçala el rànquing de les capçaleres digitals. Per darrere queden Vilaweb (288.000 seguidors), el Nació Digital (189.000 seguidors) i El Nacional (136.000 seguidors). 

Present des dels inicis del diari

Twitter ha estat present des dels inicis del diari ARA, que sempre ha cregut en les possibilitats del món digital i les xarxes per acostar la informació als ciutadans. La història del diari a la xarxa social va començar el 26 de novembre del 2010, dos dies abans que la primera edició en paper arribés als quioscos i un dia abans que es posés en funcionament la web. De fet, el primer tuit que es va publicar des del perfil @diariARA era un missatge que anunciava l'estrena de la web i animava tota la comunitat de la xarxa a compartir la notícia. La crida va fer efecte i més d'un centenar d'usuaris va fer retuit d'un perfil que tot just començava a caminar. 

Poc després de la posada en marxa de la web, el diari agraïa als seus lectors l'acollida i els recordava que a primera hora del matí podrien trobar la primera edició de la capçalera al quiosc. 

Durant aquests anys Twitter ha sigut una via per difondre i fer arribar als usuaris les seves informacions, des de les últimes hores i exclusives fins a reportatges en profunditat. L'exclusiva del finançament de la campanya a l'alcaldia de Manuel Valls va generar una important conversa a la xarxa social que es va reflectir en el nombre d'impressions del tuit (135.309) i les dades d' engagement (tuits, retuits i comentaris relacions), que va pujar fins a 13.294 interaccions. El tuit va ser retuitejat gairebé 600 vegades. 

Nou anys després del seu naixement, les xarxes socials continuen tenint un paper important en la comunicació entre el diari i la seva comunitat. Per això, l'ARA compta amb perfils a Instagram, on comparteix algunes de les seves millors imatges i reportatges,  Facebook i Telegram.

Més continguts de