Mèdia 23/11/2014

Un diari que continua creixent en lectors i subscriptors

L’ARA preveu acabar el 2014 amb 30.000 subscriptors

Ara
2 min

BarcelonaL’ARA celebra el quart aniversari amb la perspectiva d’assolir abans d’acabar l’any la fita de 30.000 subscriptors. La xifra el consolida com el segon diari en subscripcions de Catalunya i confirma l’encert del model pel qual ha apostat aquest rotatiu, especialment pel que fa a la distribució dels seus continguts a la xarxa. Així, dels 28.496 subscriptors actuals, més de la meitat (15.186) ja corresponen a lectors online, i aquest és el grup que creix de manera més destacada.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La relació permanent del diari, gràcies a les xarxes, amb la seva comunitat de lectors és un dels factors que explica el creixement constant de la base de lectors i subscriptors. Així, segons dades certificades per l’OJD, l’Ara.cat va aconseguir a l’octubre 2.350.575 navegadors únics. Es tracta de la xifra més alta aconseguida mai per un diari en català a internet i que multiplica per més de quatre la xifra obtinguda el primer mes de vida, que ja aleshores va suposar trencar el sostre per a la premsa online en català. El diari és també líder en visites (9,4 milions) i en pàgines vistes (25,8 milions).

L’ARA és també el diari líder a les xarxes socials. El seu compte principal de Twitter superava aquesta setmana els 200.000 seguidors, als quals cal sumar els prop de 250.000 seguidors més que aporten els canals temàtics -més d’una trentena- del diari. Pel que fa a Facebook, és també el mitjà imprès més seguit, amb 160.000 usuaris que segueixen la pàgina principal. I l’Ara.cat continua augmentant la seva comunitat i ja suma 226.000 persones registrades.

El diari ha incrementat els últims temps la producció de continguts. Actualment, cada dia es publiquen una mitjana de 229,5 textos, fotos o vídeos al web. L’àmbit audiovisual experimenta també una pujada important, amb el nou format d’ARA Bassas, concentrat al matí.

L’edició en paper també ha anat creixent al llarg d’aquests quatre anys. Així, mentre la tendència generalitzada de la premsa passa per perdre lectors, l’ARA la reverteix i en guanya. En l’últim EGM Baròmetre, publicat al juliol, aquest diari aconseguia un creixement d’un 26,2% i sumava 135.000 lectors, un augment notable des dels 107.000 de la primera onada d’aquest 2014 de l’estudi d’audiència, que ja aleshores va suposar igualar el rècord de l’ARA.

També el Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) de la Generalitat valida la bona marxa de l’ARA. L’enquesta pública el situa com el tercer diari més llegit a Catalunya, darrere de La Vanguardia i El Periódico. En concret, un 12,4% dels enquestats asseguren que l’ARA és el diari que llegeixen “amb més freqüència”, la qual cosa suposa un increment de 2,5 punts en relació amb l’onada anterior, publicada a l’abril. A més, si se segmenten les edicions per llengües, l’ARA s’enfila fins al segon lloc del rànquing i queda només per sota de l’edició en català de La Vanguardia.

stats