18/05/2013

Eines per practicar l''egosurfing'

3 min

A banda de l'autorastreig, moltes d'aquestes eines, naturalment, també serveixen per fer seguiment de les mencions dels vostres competidors o de qualsevol altre tema del vostre interès.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

1. Alertes de Google El primer que fa tothom és buscar a Google el seu propi nom o marca −millor, entre cometes−. Amb les alertes, aquesta operació es pot automatitzar. Indiqueu què voleu buscar, amb quina freqüència, quin tipus de contingut us interessa vigilar i a quina adreça de correu voleu rebre els avisos. Podeu crear tantes alertes com vulgueu i gestionar-les en aquesta pàgina.

2. Me on the Web Google va descobrir fa temps que els usuaris fem 'egosurfing' i va crear un servei específic que ho facilita. En aquesta pàgina es pot fer directament la consulta, crear les mateixes alertes del punt anterior i accedir al perfil propi a la xarxa social Google+ per saber com el veuen altres persones.

3. Addictomatic és un metacercador que busca simultàniament en desenes de serveis de la xarxa −es pot triar en quins− i genera una pàgina amb els resultats, que podeu guardar als preferits del navegador web per repetir la consulta amb un sol clic. Per exemple, aquesta és la cerca de la Lomce del ministre Wert.

4. Mencions a Twitter Les xarxes socials van molt més ràpid que la resta de les webs. Totes les aplicacions de Twitter tenen un botó de 'mencions' per veure els tuits que inclouen el vostre nom d'usuari. Amb la funció cerca avançada podeu buscar amb molt més detall, com ara què va dir de vosaltres un determinat usuari en una data concreta.

5. SocialMention Un altre metacercador, en aquest cas, restringit a la informació que apareix en 80 plataformes 2.0. Els resultats es poden acotar per origen, data, descriptor, autor i fins i tot per valoració, segons si la menció és positiva, neutra o negativa.

6. TweetReach Indica quin abast han tingut, en termes d'audiència potencial, una etiqueta ('hashtag'), el nom d'usuari, una adreça web, una paraula o una frase publicats a Twitter. La versió gratuïta analitza només uns quants tuits, però serveix per fer-vos una idea de si us val la pena pagar per les opcions Premium.

7. SocialBro Aquest tauler de comandament de l'activitat a Twitter analitza la reacció dels seguidors −els propis i els de la competència−, vigila etiquetes i descriptors i recomana els horaris en què podeu esperar la propagació màxima dels vostres tuits. També té una versió limitada, de franc, i una de completa, de pagament. Un altre servei semblant, si bé centrat exclusivament en l'horari òptim per tuitejar, és Tweriod.

8. Klout Sou influents a les xarxes socials? Klout puntua la vostra influència entre 1 i 100 a partir de l'audiència que tingueu en diverses plataformes 2.0 i de la influència que tenen les persones que us segueixen. Ofereix gràfics d'evolució en el temps i indica en quines àrees temàtiques sou influents.

9. TwitterCounter Un complet tauler de control de la quantitat d'usuaris que us segueixen a Twitter, dels que seguiu vosaltres i de la vostra activitat en nombre de tuits publicats. Amb els gràfics d'evolució −fins a sis mesos d'historial en la versió gratuïta− podeu comparar-vos amb un altre usuari. També calcula quants dies trigareu a assolir una quantitat determinada de seguidors al ritme actual.

10. Unfollowr Un bon indicador del grau d'encert a Twitter és la quantitat de gent que deixen de seguir-vos. Amb Unfollowr no haureu d'estar pendents del comptador, perquè periòdicament us envia un missatge privat amb la llista dels usuaris als quals han deixat d'interessar els vostres tuits.

Moltes d'aquestes eines es poden combinar amb altres per automatitzar el procés. Per exemple, algunes proporcionen 'feeds' RSS que, previ pas per un agregador que elimini els duplicats, podeu fer servir en alguna aplicació mòbil de lectura de 'feeds'.

11. 'Egosurfing', el llibre Finalment, parlar tant d''egosurfing' m'ha fet recordar que Llucia Ramis va guanyar el Premi Josep Pla 2009 amb una novel·la que porta aquest títol i gira a l'entorn de la perversitat dels sistemes de recerca i de les xarxes socials. Potser us anirà bé per relativitzar-ho tot plegat.

Si feu servir algun altre sistema per vigilar la vostra visibilitat a la xarxa, us convido a explicar-ho en els comentaris al peu. En qualsevol cas, i sobretot, res d'obsessionar-se. La vida és molt més que això.

stats