TELEVISIÓ LOCAL
Mèdia 13/06/2012

Una estudiant de Vic guanya la final del 'Pica lletres'

A.c.r.
2 min
Una estudiant de Vic guanya la final del 'Pica lletres'

BARCELONA.La paraula assiriobabilònic va permetre a Marta Altarriba, una alumna de tercer d'ESO de l'Institut Jaume Callís de Vic, guanyar la quarta final nacional del Pica lletres , un concurs televisiu que posa a prova la capacitat dels alumnes d'entre 14 i 15 anys de lletrejar correctament en català.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La final del concurs va enfrontar ahir al Gran Teatre de la Passió de Cervera els campions de les vuit eliminatòries territorials. El cantant Joan Masdéu va presentar el programa, que durant els pròxims dies s'emetrà a través de la Xarxa de Televisions Locals. Han estat vuit cadenes d'aquesta xarxa les que, durant tot el curs, han acollit les fases prèvies del concurs, en les quals han participat més de 500 alumnes de tercer d'ESO de 73 instituts catalans. Els guanyadors de les eliminatòries territorials són els que ahir van enfrontar-se a la final, a la qual van assistir com a públic més de 700 persones, moltes de les quals companys de classe dels finalistes.

Un mètode pedagògic

Produït per Antàrtida, el Pica lletres és un inspirat en el format de l' Spelling bee , molt habitual en els països anglosaxons. La mecànica és molt simple: el presentador proposa una paraula, amb una dificultat cada vegada més alta, i el participant l'ha de lletrejar sense cometre cap error. A aquesta base, però, s'hi han afegit altres proves, totes relacionades amb la llengua i adaptades al nivell dels alumnes: llegir un embarbussament, resoldre una endevinalla o interpretar una frase feta.

El concurs va néixer l'any 2006 a TV3, però des de l'any següent s'ha emès a través de diversos canals de televisió locals. Inicialment els participants només competien en les fases territorials, però el 2009 es va instaurar la final nacional del concurs. En aquests set anys, 7.500 catalans de 14 i 15 anys de prop de 600 instituts han participat en el concurs, que s'ha convertit en un mètode pedagògic que moltes escoles utilitzen per millorar el domini de l'ortografia dels seus alumnes.

stats