El Festival d'Eurovisió va tenir 186 milions d'espectadors

El certamen es manté pràcticament estable respecte a l'any passat

El Festival d'Eurovisió d'aquest any va tenir aproximadament 186 milions d'espectadors i una quota de pantalla mitjana del 35,8% als 42 països on es va emetre. Això representa un lleuger increment respecte a l'any passat, quan es va quedar amb 182 milions de seguidors, però en canvi el seu 'share' ha baixat en relació al 36,2% de fa un any. 

Aquesta aparent contradicció es pot explicar, com a mínim en part, pel fet que Rússia, que el 2017 no va emetre el festival, aquest any sí que ho ha fet. En qualsevol cas, tant les xifres d'aquest any com les del passat són inferiors a les d'edicions anteriors: el 2016, per exemple, la final d'Eurovisió havia arribat a 204 milions d'espectadors i al 36,3% de quota. Ara bé, com destaca la Unió Europea de Radiodifusió (UER), organitzadora del festival, el 35,8% de 'share' assolit aquest any és més del doble de l'audiència mitjana que obtenen habitualment, en aquesta mateixa franja, els canals que van emetre Eurovisió, que suma un 15,3%. 

Com és habitual, els islandesos van ser els que més es van bolcar a veure el certamen: un 95,3% dels espectadors d'aquest país el van seguir. En termes absoluts, però, la màxima contribució la va fer Alemanya, amb 7,7 milions d'espectadors, seguida del Regne Unit, amb 7 milions. A Espanya, la transmissió de La 1 va tenir  6,4 milions d'espectadors i un 42,2% de quota, la qual cosa representa, segons la UER, l'increment interanual més gran de tots els canals que van emetre el programa. L'any passat, l'audiència a Espanya havia sigut de 3,9 milions de persones i un 27,7%.