Els ingressos de la televisió de pagament creixen un 22%

També augmenten els usuaris amb subscripcions a plataformes de pagament i els ingressos publicitaris

En el primer trimestre d’aquest any, la televisió de pagament va registrar uns ingressos de 622 milions d’euros, segons indica la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Per tant, el consum de televisió de pagament va augmentar un 22% respecte al mateix període del 2015. En canvi, la televisió en obert va obtenir 441 milions d’euros. En total, la facturació del sector audiovisual a Espanya va incrementar-se un 13,6% respecte a l’any anterior, fins als 1.141 milions d’euros.

Durant el primer trimestre del 2016 també van créixer els usuaris amb subscripcions a canals de pagament. A finals de març hi havia 5,75 milions de persones abonades a la televisió de pagament, 200.000 més que el trimestre anterior. Així mateix, el sector audiovisual ha experimentat un increment dels ingressos publicitaris, que la CNMC xifra en 420,8 milions d’euros per al primer trimestre de l’any. D’aquests, 10,1 milions d’euros van correspondre a canals de pagament i 410,7 a cadenes en obert. Mediaset i Atresmedia van representar el 89% dels ingressos de publicitat en televisió.

Més continguts de