PUBLICITAT
Mèdia 29/03/2012

La inversió publicitària en suports digitals creix enfront de la caiguda del sector

Amb prop de 900 milions d'euros d'inversió, la publicitat digital se situarà previsiblement només per darrere de la televisió

Ara
1 min

BarcelonaLa inversió en publicitat digital arriba als gairebé 900 milions d'euros (899,24 milions) el 2011, un 12,6% més que l'any anterior, segons un estudi presentat a Madrid per IAB Spain, associació que representa el sector de la publicitat i la comunicació digital a Espanya.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El 2011, la publicitat digital va representar el 16,3% de la inversió publicitària a Espanya. En un entorn en què la caiguda mitjana del mercat publicitari és del 6%, els mitjans digitals han crescut 2,7 punts respecte a les dades de 2010.

D'aquesta manera, l'estudi preveu que els suports digitals se situïn segons en el pastís publicitari espanyol, només per darrere de la televisió. La inversió en publicitat als mòbils, per la seva banda, podria augmentar un 75% i facturar 16,3 milions d'euros.

Els principals anunciants en publicitat gràfica a internet el 2011 van ser, igual que el 2010, Telefónica, Vodafone i El Corte Inglés.

Inversió en comunicació digital

Segons l'estudi d'IAB Spain, la major part de la inversió (el 55%) en comunicació digital es gestiona de manera interna per part de l'empresa. Només en un 23% dels casos es deriva per complet a empreses externes, i en un 22% es combinen ambdues gestions. El 2011 s'han invertit gairebé 181 milions d'euros en gestió externa.

Facebook, Twitter i YouTube són els mitjans socials on més s'inverteix, i la majoria d'empreses (59,2%) hi destinen més de 30.000 euros. El total d'inversions publicitàries en aquestes xarxes socials suma 140.000 euros anuals.

stats