La inversió publicitària en ràdio cau per primer cop en cinc anys

El sector va ingressar 50,7 milions d'euros a canvi d'anuncis durant el 2018

Durant l’any 2018 els anunciants van invertir 50,7 milions d’euros en publicitat a les emissores de ràdio catalanes. Això significa un descens d’un 1,4% respecte als 51,4 milions que hi havien invertit el 2017 i representa també la primera caiguda de la publicitat des del 2013, quan el sector va tocar fons amb una inversió de 43 milions. Amb tot, la ràdio ha incrementat en una dècima, fins al 15%, la seva participació en el total de la inversió en publicitat a Catalunya, que el 2018 es va situar en 338,1 milions d'euros, per sota dels 344,3 milions del 2017.

Són dades que recull l’informe sobre la situació de la ràdio a Catalunya elaborat per l’ Associació Catalana de Ràdio (la patronal privada del sector), que s'ha fet públic avui. El document també indica que actualment la ràdio catalana dona feina a 693 persones, cinc més que un any enrere i la dada més alta des del 2012. De fet, fa quatre anys que aquesta xifra creix, encara que molt lentament.