Comunicació
Mèdia 14/04/2011

Els nous models de negoci de la comunicació, a Media140

Carles Capdevila, Vicent Partal i Ismael Nafría debaten sobre la importància d'internet en el món del periodisme

Redacció
2 min
Nafría, Capdevila, Pau Llop –moderador– i Partal a la xerrada d'aquest matí

BarcelonaEls nous models de negoci en l'àmbit de la comunicació han centrat, aquest matí, el primer debat del segon i últim dia de les jornades Media140. Carles Capdevila, director del diari ARA, Vicent Partal, director de Vilaweb, i Ismael Nafría, director de Continguts Digitals de La Vanguardia, han parlat sobre la importància d'integrar les possibilitats que ofereix internet en el periodisme, i han destacat que aquest nou mitjà transforma la creació i la transmissió de continguts, i que per tant cal adaptar-s'hi.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Capdevila ha destacat que el naixement de l'ARA s'ha produït en un moment de crisi, tant a nivell econòmic com en l'àmbit del periodisme, i que s'ha plantejat des d'un primer moment com un mitjà multiplataforma, ja que el model de negoci que ha funcionat fins ara, i que segueix vigent, estava pensat per a un món sense internet, i per tant ja està morint. A més, ha explicat que les xarxes socials han tingut un gran impacte en el món de la comunicació, ja que permeten obtenir nova informació i mantenir un contacte més directe amb els lectors.

Per la seva banda, Nafría ha indicat que internet és, per si mateix, un mitjà de comunicació, i que per tant l'estratègia comercial s'ha de pensar específicament per aquest nou mitjà. En aquest sentit, ha assegurat que, de moment, els mitjans a la xarxa han de viure de la publicitat, i no del pagament pels continguts, que en tot cas pot ser, només, un complement.

Partal, en canvi, aposta per un model de micropagaments, ja que el d'ingressos per publicitat s'està esgotant. El director de Vilaweb ha explicat, a més, que cal fer sostenible el model de periodisme que es busca en cada cas, i que per això cal marcar prioritats i prescindir d'alguns aspectes. En el seu cas, per exemple, s'ha optat per no parlar del Barça, ja que se'n parla, i amb qualitat, a molts altres llocs, i per tant seria insostenible per a un mitjà com el seu dedicar-hi els recursos necessaris. A més, segons ell, l'aparició de les xarxes socials ha provocat que cada mitjà ofereixi simultàniament més d'un producte (en diferents suports), amb continguts que no sempre són coincidents.

Les jornades Media140 continuaran durant tot el dia d'avui i es clouran a les 17.30 amb una xerrada a càrrec de l'escriptora Maruja Torres.

stats