Mèdia 26/12/2019

Menys canals i menys audiència per al discurs de Nadal del rei

El missatge de Felip VI va registrar una audiència mitjana de 7.537.000 espectadors i un 65,1% de quota de pantalla

Ara
1 min
Menys canals i menys audiència per al discurs de Nadal del rei

BarcelonaEl missatge nadalenc de Felip VI va registrar una audiència mitjana de 7.537.000 espectadors a tot l’Estat i un 65,1% de quota de pantalla en el conjunt de les 25 cadenes que el van emetre. Les dades de Kantar Media confirmen que el discurs del monarca ha perdut 5,5 punts de quota de pantalla i 407.000 espectadors respecte a l’any passat, quan va ser seguit per 7,9 milions d’espectadors i va tenir un 70,6% de share en un total de 30 cadenes. Com passa habitualment, a Catalunya és on el discurs ha tingut menys audiència, amb un 36,8% de quota de pantalla -el 2018 va ser del 47,5 %-, seguida del País Basc, amb un 43% -l’any passat va ser del 47,5%.

El primer discurs del monarca, pronunciat el 2014, va ser el que va aconseguir més seguiment, amb una audiència mitjana de 8,2 milions d’espectadors i una quota del 73,4%. El segon amb més audiència va ser el del 2017, després de l’1-O i de les paraules televisades de Felip VI el 3-O. Enguany, un any més ha sigut La 1 l’espai preferit dels espanyols per veure l’al·locució reial: va congregar el 19,4% del share.

stats