Mèdia 05/10/2017

El missatge de Puigdemont reuneix 1,7 milions d'espectadors

Són un milió de persones menys que per al discurs del rei, però no es va veure als grans canals estatals

Ara
2 min

BarcelonaEl missatge institucional que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va oferir aquest dimecres a la nit va tenir 1.706.000 espectadors a Catalunya, i va arribar a una quota de pantalla del 56%.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Es tracta d'uns resultats notablement inferiors als que havia obtingut, 24 hores abans, el discurs del rei Felip VI, que havia reunit 2.839.000 seguidors i havia assolit un 83,1% de quota a Catalunya. Ara bé, cal tenir en compte que, mentre que la intervenció del monarca es va poder veure a tots els canals generalistes espanyols i catalans (30 en total, 13 dels quals es poden sintonitzar des de Catalunya), la de Puigdemont va ser ignorada per les grans cadenes estatals: La Sexta i el Canal 24 Horas van ser els únics canals d'àmbit espanyol que la van oferir. En total, aquesta emissió es va poder seguir, a Catalunya, per cinc canals, menys de la meitat dels que van emetre el missatge de Felip VI.

De fet, si es tenen en compte únicament els cinc canals que van emetre el discurs de Puigdemont (TV3, el 3/24, 8TV, La Sexta i el 24 Horas), l'audiència de tots dos missatges és molt similar: en aquestes cadenes, l'al·locució del rei va sumar 1.757.000 espectadors, amb un 'share' del 51,5%.

Igual que havia passat dimarts, l'opció preferida per seguir el missatge institucional de Puigdemont va ser TV3, que va reunir més espectadors amb el president de la Generalitat que amb el rei: de 960.000 (i un 28,1%) va passar a 1.095.000 (i un 35,9%). El segon lloc va tornar a ser per a La Sexta, que en aquest cas va perdre seguidors, ja que n'havia aconseguit 532.000 (15,6%) amb Felip VI, i dimecres es va quedar amb 314.000 (10,3%).

Al conjunt de l'Estat, l'emissió del discurs de Puigdemont a La Sexta va tenir 1.892.000 seguidors i un 12,7% de 'share' (el del rei n'havia tingut 2.223.000 i un 13,6%), i el Canal 24 Horas n'hi va aportar 99.000 més i un 0,7% (el dia abans havia arribat a 108.000 persones i també un 0,7%). A més d'aquestes cadenes, també van oferir la intervenció del president de la Generalitat IB3, els dos canals de Telemadrid i Canal Sur.

Sumant l'audiència dels nou canals, estatals i autonòmics, que el van oferir, el missatge de Puigdemont va arribar a 3.608.000 espectadors i un 24,3% de 'share' a Espanya, molt per darrere dels 12.421.000 seguidors i el 76,7% que havia aconseguit el rei amb més del triple de canals.

stats