AUDIÈNCIES
Mèdia 26/12/2018

El missatge del rei guanya quota de pantalla però no arriba als registres del seu pare

A Catalunya va fer un 47,5% de 'share', molt per sota de la mitjana espanyola del 70,5%

à.g.
1 min
El missatge del rei guanya quota de pantalla, però arriba als registres del seu pare

BarcelonaMenys espectadors però més quota de pantalla. El missatge de Nadal de Felip VI va reunir 7.944.000 milions d'espectadors en alguna de les 30 cadenes que el van emetre en simultani. Això suposa una caiguda d'uns 200.000 espectadors respecte als 8.139.000 de l'any passat. Però, com que hi havia menys persones al davant del televisor, el 'share' d'aquest cinquè missatge nadalenc va pujar del 65,7% al 70,6%. Amb tot, és una quota de pantalla que queda per sota de la majoria dels discursos de Nadal del seu pare i antecessor. Només en el període final del seu regnat, entre el 2010 i el 2013, Joan Carles va caure per sota del 70%.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Una altra comparativa possible són els missatges extraordinaris de Felip VI, que van obtenir millors resultats que el d'aquest Nadal. Així, el del 3 d'octubre de l'any passat va ser seguit pel 76,6% dels espectadors i el del 2 de juny del 2014, el seu primer ja com a rei, per un 79,3%. Dels set missatges, doncs, aquest últim és el quart tant en nombre d'espectadors i com en quota.

A Catalunya les dades són ben diferents, ja que es nota l'impacte de no tenir TV3 emetent el discurs. El 'share' es va quedar en un 47,5%, mentre que al canal públic, durant aquells minuts, la quota s'enfilava fins al 27,2%, molt per sobre de la seva mitjana mensual. Per comunitats, Castella i Lleó, el País Valencià i les Balears van ser les que van seguir amb més intensitat l'emissió reial. On va tenir menys seguiment va ser al País Basc, amb el 45,8%, també sense el suport de la televisió autonòmica.

L'anàlisi per perfils mostra que el missatge del rei fa més forat entre el públic femení i de més de 64 anys.

stats