Mèdia 27/08/2012

La plataforma La Xarxa substitueix COMRàdio

Dilluns vinent COMRàdio deixarà pas a La Xarxa, una plataforma d'intercanvi de continguts entre emissores locals. És l'embrió d'un projecte multimèdia que agruparà també la XTVL i XarxaNotícies.

Albert Castellví Roca
2 min
El meteoròleg Alfred Rodríguez Picó presentarà el magazín matinal de La Xarxa.

BARCELONACOMRàdio es refunda. Quan el 3 de setembre doni el tret de sortida a la nova temporada, ho farà sota una nova denominació, La Xarxa, i amb una vocació renovada per servir com a plataforma d'intercanvi de continguts entre 150 emissores locals d'arreu de Catalunya.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El model que servirà de referència per a aquesta nova fórmula és el de la Xarxa de Televisions Locals (XTVL), una plataforma que, igual que la COM, depèn de la Diputació de Barcelona i que, des del 1999, ha facilitat la cooperació entre desenes de canals de televisió local catalans.

Partint d'aquesta idea, La Xarxa subministrarà programes a les emissores que en formin part, però alhora aquestes emissores es reponsabilitzaran de la producció d'un 40% dels continguts de la plataforma, que podran ser emesos tant per l'emissora matriu com per les altres ràdios associades. D'aquesta manera, segons remarca COMRàdio en un comunicat, es vol "donar resposta a la demanda de les emissores locals del país, que necessiten una plataforma de suport i acompanyament" per poder desenvolupar la seva activitat amb més garanties i amb uns pressupostos cada vegada més ajustats.

La Xarxa, doncs, accentuarà la voluntat municipalista de COMRàdio. "Creiem que hi ha un espai claríssim per a una ràdio de proximitat complementària al conjunt del model radiofònic, però aquest model també ha de donar suport a les estructures de comunicació que en aquests moments ho estan passant malament", assegura en declaracions a XarxaNotícies Rafael de Ribot, el president de l'Agència de Comunicació Local, que gestiona COMRàdio.

Cap a una sola marca

Amb el naixement de La Xarxa desapareixerà la marca COMRàdio, amb què ha operat des de la seva fundació, el 1995, l'agrupació d'emissores municipals nascuda sota l'impuls de la Diputació de Barcelona. D'aquesta manera, tots els mitjans de la Diputació compartiran una denominació similar: a més de La Xarxa i la XTVL, el 2 de juliol el portal Lamalla.cat va convertir-se en XarxaNotícies.cat.

El pròxim pas serà la integració de tots aquests mitjans en un de sol, i de fet aquest és l'horitzó amb què neix La Xarxa. Tot i que inicialment funcionarà únicament en l'àmbit radiofònic, la intenció és que al llarg d'aquesta mateixa temporada comenci a ampliar-se per convertir-se en una plataforma multimèdia de suport als mitjans locals. Aquesta convergència ja es començarà a visualitzar la setmana vinent a través del programa La cuina de Carbó , que es mantindrà a la graella de La Xarxa i estrenarà, a més, una versió televisiva que es veurà a la XTVL.

stats