17/01/2022

Prohibit el plaer sexual a Facebook

2 min

L'absurda censura de Facebook amb tot allò que té a veure amb la sexualitat no només afecta els continguts, sinó que la publicitat també se'n veu afectada, i de quina manera. Segons llegeixo al Guardian, una seixantena d'empreses han vist com rebutjaven els seus anuncis sobre productes de salut femenina. Un dels exemples que posa és un giny que s'introdueix a la vagina per estimular la lubricació i enfortir el sòl pelvià. L'empresa responsable ha vist com li tancaven la pàgina dos cops, sense donar cap explicació. Com que té una forma adequada per entrar a la vagina, deuen haver assumit –erròniament– que es tractava d'un consolador. Al final han recuperat el seu perfil, però no poden mostrar ni l'aspecte del seu producte ni explicar-ne els beneficis. La companyia nega que vetin els anuncis que esmenten la paraula vagina, però l'informe elaborat pel Center for Intimacy Justice il·lumina una veritat incòmoda: un cop més, les dones són també les que pateixen més discriminació. Segons denuncien, Facebook aplica als productes adreçats a les dones unes restriccions molt més fortes que no pas als adreçats als homes, que sovint sí que es poden publicitar, i amb marcades notes masclistes.

Alguns dels anuncis censurats.

A les pautes de Facebook es deixa clar que els anuncis de salut reproductiva i sexual no poden fer referència al plaer. Amb tot, la xarxa acollia anuncis de píndoles contra la disfunció erèctil que es venien amb el lema "per passar un estiu calent i humit", o un lubricant "fet només per a les estones en solitari dels homes". I, en canvi, s'han vetat tallers sobre lactància o un curs sobre consentiment sexual.

Aquest pudor al voltant de la sexualitat és la llavor perfecta per a la repressió de demà passat i tots els problemes que comporta. Però és que, a sobre, el biaix sexista que s'ensuma resulta del tot intolerable.  

stats