12/02/2011

La publicitat és informació

2 min

L'ARA de dilluns passat, dia 7, publicava (pàgina 46) la peça "Els periodistes anunci, qüestionats". Doncs bé, aquesta setmana hem pujat un graó més del que es plantejava allà. I és que els anuncis amb presentadors d'informatius ja no s'emeten dins de la programació general sinó que ens els passen dins del mateix informatiu i donant pas a una de les seccions.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Va passar a Cuatro amb Manu Carreño, presentador de l'informatiu del vespre. Al mig de les notícies ens apareix ell en una sala que volia ser d'una redacció. Hi veiem una gran activitat i molta gent movent-se. I en Manu se'ns adreça per dir-nos: "A la meva feina ens reunim sovint. És la manera d'estar prop del teu equip. I en aquests moments, a les distàncies curtes, és molt important tenir la confiança que la teva boca està fresca". Doncs la veritat, sí. No hi ha res pitjor que una reunió amb gent que no té la boca fresca.

En Manu s'aixeca de la cadira, ve de pet a càmera i ens diu, brandant un paquet de xiclets de la marca en qüestió: "Et dóna aquesta frescor necessària per manejar-te en les distàncies curtes i t'ajuda a mantenir la confiança que necessites quan més ho necessites". Obre la caixa, en treu una unitat i ens comunica: "Per fora té un tacte glaçat i per dins és granulat i increïblement fresc, cosa que fa que t'ajudi a sentir-te més segur". Se la posa a la boca (la unitat), repeteix el nom del producte i afegeix: "Et proporciona la confiança que busques en qualsevol moment". Llavors, camina en direcció a càmera i, com marxant, ens diu: "I ara anem amb els esports".

I, efectivament, s'acaba l'anunci, tornem a plató per veure els esports i ens apareix en Manu vermell com un tomàquet dient-li a la seva companya Mònica Sanz: "Són boníssims, els has tastat?". Llàstima que la resposta d'ella no fos: "No, a mi no em cal perquè estic segura i tinc confiança".

stats