Publicitat
Publicitat

Audiències

Un ple per rebentar audímetres: TV3 acapara la meitat d'espectadors

Una mitjana d'1.659.000 catalans van optar pel canal públic, mentre que TVE en va sumar només 137.000

Un ple de Champions. La sessió parlamentària en la qual el president Carles Puigdemont va proclamar i suspendre la independència catalana va rebentar audímetres com si fos un partit de futbol de màxima intensitat. El 49,5% dels espectadors van seguir el ple per TV3. Això vol dir 1.659.000 catalans de mitjana i una audiència acumulada de 2.240.000 persones. La segona opció preferida pels espectadors, com acostuma a passar en aquests moments de tensió informativa, va ser La Sexta. A les 19.37 h, quan es va produir la fugaç proclamació, 296.000 persones seguien el moment en aquest canal, un 9,3% del total d'espectadors. El seu especial posterior, 'Al rojo vivo', es va enfilar fins a 428.000 seguidors i una quota del 13,5%.

El 3/24 en va ser un altre gran beneficiat: 137.000 catalans (un 4,1% dels que a aquella hora miraven la televisió) van seguir la sessió a través del tot notícies de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Són les mateixes dades que La1, que oferia a aquella hora un programa significativament titulat 'Desafío independentista', connectant amb el ple, que es va quedar en un ínfim 4,2% de quota i 137.000 espectadors. 8TV, que en altres temporades capitalitzava la tensió informativa, no se'n va sortir: a les 19.37 h crucials ni tan sols arribava al 2% d'audiència.

Com que cada canal hi va connectar de manera diferent, no es pot calcular una mitjana homogènia de tot el discurs de Puigdemont. En tot cas, en el quart d'hora de les 19.30 h a les 19.45 h, el 81% dels espectadors estaven seguint una de les cadenes que connectava amb el Parlament. Telecinco no ho va fer, però la peça de sis minuts que va dedicar-hi a aquella hora, enmig de 'Sálvame', va fer un baix 3,0% de 'share'

En tot cas, amb aquestes dades TV3 va situar-se com a líder absoluta del dia, amb un 28,8% que quasi triplica la seva mitjana dels últims mesos. Sumant-ho al 12,6% de La Sexta –que va ser segona– totes dues televisions van acaparar 4 de cada 10 espectadors de tota la jornada.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT