Audiències

El rei torna a punxar en audiència a Catalunya

TV3 el relega al 3/24, on només aplega 18.000 espectadors

Tot i que la situació catalana va centrar bona part del seu discurs, va ser a Catalunya on el rei va obtenir precisament la seva dada d'audiència més fluixa: un 39,8% de quota de pantalla (lluny del 65,6% general a Espanya). De mitjana, 737.000 persones van seguir el missatge institucional del monarca per alguna de les 12 cadenes que l'emetien, incloses totes les generalistes, menys TV3. La corporació catalana va relegar el discurs al 3/24, on va fer un irrellevant 1,0% de 'share' i 18.000 espectadors.

Les audiències a Espanya tampoc no van ser per tirar coets. Tot i que va tenir 8.119.000 espectadors, aquesta xifra està inflada per un canvi metodològic que s'ha inclòs últimament en el mesuratge d'audiències, ja que des de fa uns mesos es compten també els convidats i no habituals de les llars. Sense aquest factor extra, l'audiència es queda en 6,2 milions de seguidors, que segueixen sent més que el 2016 (5,8 milions, mínim històric per a un missatge del rei), però menys que els 6,6 milions del 2015 i els 8,2 milions obtinguts per Felip VI en el seu debut. En aquest context, pel que fa a l'audiència, el missatge més seguit del monarca va ser el que va adreçar de manera extraordinària dos dies després de l'1 d'octubre, quan, amb la metodologia nova, va arribar als 12,4 milions d'espectadors.