Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

La tele ens incita a posar les banyes

Durant el GP d'Europa de diumenge La Sexta va emetre un anunci d'una empresa que ofereix a persones amb parella l'opció de tenir una aventura apassionada. És a dir, es dedica a proveir d'amants els seus abonats casats. A l'anunci d'Ashley Madison (poso el nom per si els interessa però que consti que no rebo contraprestacions en espècies) veiem una parella sopant romànticament. Ella, molt sensualment, es posa a la boca una cullerada de crema catalana i després es fan magarrufes. Dic crema catalana (cremada, per ser més exactes) perquè és el que sembla, tot i que tenint en compte que l'empresa és americana deu ser crème brûlée . Amb una música d'òpera excessivament forta, un rètol ens diu: "Aquesta parella està casada. Però no l'un amb l'altre". I després apareix el nom de la companyia i, oh!, li cau la lletra o amb el mateix dringar d'una aliança.

Aquesta empresa s'havia intentat anunciar durant la Super Bowl i va ser censurada. I, pel que ha dit a El Mundo el director de la companyia, Cuatro i Telecinco han declinat l'opció de fer-li propaganda. Sorprèn que en època de crisi i retallades algú renunciï a un anunciant. Ara, els Vasile i companyia, de cop i volta, s'han tornat púdics amb els continguts. Tenen por que l'audiència en massa es llanci com boja a l'ordinador a abonar-se a aquest servei, que es trenquin famílies senceres després de veure's incitats per la televisió a la infidelitat. Parelles felices, unides davant un capellà o un regidor, se sentirien empeses a posar-se les banyes engrescats per un anunci d'una parella que menja crema catalana.

És la hipocresia televisada: viuen dels realities , de les banyes que porten els famosos, esquarteren les seves víctimes fins a deixar-ne una ombra del que van ser... però després fan veure que protegeixen el seu innocent i ingenu espectador de qualsevol mal. És curiós com algunes cadenes van més amb compte amb els continguts dels seus anuncis que no dels seus programes.

Postveritat

Més continguts de

Postveritat
PUBLICITAT
PUBLICITAT