28/06/2011

La tele ens incita a posar les banyes

2 min

Durant el GP d'Europa de diumenge La Sexta va emetre un anunci d'una empresa que ofereix a persones amb parella l'opció de tenir una aventura apassionada. És a dir, es dedica a proveir d'amants els seus abonats casats. A l'anunci d'Ashley Madison (poso el nom per si els interessa però que consti que no rebo contraprestacions en espècies) veiem una parella sopant romànticament. Ella, molt sensualment, es posa a la boca una cullerada de crema catalana i després es fan magarrufes. Dic crema catalana (cremada, per ser més exactes) perquè és el que sembla, tot i que tenint en compte que l'empresa és americana deu ser crème brûlée . Amb una música d'òpera excessivament forta, un rètol ens diu: "Aquesta parella està casada. Però no l'un amb l'altre". I després apareix el nom de la companyia i, oh!, li cau la lletra o amb el mateix dringar d'una aliança.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Aquesta empresa s'havia intentat anunciar durant la Super Bowl i va ser censurada. I, pel que ha dit a El Mundo el director de la companyia, Cuatro i Telecinco han declinat l'opció de fer-li propaganda. Sorprèn que en època de crisi i retallades algú renunciï a un anunciant. Ara, els Vasile i companyia, de cop i volta, s'han tornat púdics amb els continguts. Tenen por que l'audiència en massa es llanci com boja a l'ordinador a abonar-se a aquest servei, que es trenquin famílies senceres després de veure's incitats per la televisió a la infidelitat. Parelles felices, unides davant un capellà o un regidor, se sentirien empeses a posar-se les banyes engrescats per un anunci d'una parella que menja crema catalana.

És la hipocresia televisada: viuen dels realities , de les banyes que porten els famosos, esquarteren les seves víctimes fins a deixar-ne una ombra del que van ser... però després fan veure que protegeixen el seu innocent i ingenu espectador de qualsevol mal. És curiós com algunes cadenes van més amb compte amb els continguts dels seus anuncis que no dels seus programes.

stats