RESULTATS ECONÒMICS
Mèdia 24/02/2012

Les teles privades esquiven la crisi

El lament col·lectiu per la crisi dels mitjans de comunicació no inclou les veus de les dues principals televisions privades espanyoles. Totes dues declaren beneficis el 2011 i reparteixen dividends.

àlex Gutiérrez M.
2 min

BARCELONA.Els dos gegants audiovisuals espanyols, Telecinco i Antena 3, han aconseguit tancar un nou any de notables beneficis, tot i la crisi que tenalla els mitjans de comunicació. Tanmateix, hi han fet front de maneres diferents. Telecinco ha aconseguit augmentar els seus beneficis dels 66 als 110 milions d'euros gràcies sobretot a mesures d'estalvi en el capítol de despeses. Antena 3 també registra guanys (93,4 milions), però en aquest cas baixa respecte als 109,1 milions declarats l'any 2010. Amb tot, ha aconseguit mantenir la facturació publicitària de l'any anterior.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Totes dues cadenes han presentat els seus resultats econòmics aquesta setmana: dimecres ho feia Mediaset, i ahir, Antena 3. En aquest últim cas, no registra encara la fusió amb La Sexta, mentre que en el cas de Telecinco sí que integra ja l'absorció de Cuatro.

Telecinco retalla als consellers

L'eufòria pels resultats de Telecinco va ser viscuda, tot i això, de manera continguda. El mateix dia que comunicava els resultats a la Comissió Nacional del Mercat de Valors, aprovava reduir un 20% la retribució dels seus consellers. La setmana anterior, el comitè de direcció decidia congelar els sous dels màxims executius de la companyia. La cautela per com pot evolucionar el sector en els anys immediats també queda reflectida per la mesura de repartir només el 50% del benefici en forma de dividends.

Telecinco es proclama, mentrestant, líder del mercat publicitari. L'any 2011 va aconseguir facturar 1.006 milions d'euros sota aquest concepte, la qual cosa, segons dades internes de la companyia, implica copar el 43,6% del mercat. Pel que fa a audiència, els set canals de què disposa sumen un 26,4% del total espanyol.

Antena 3 pateix pels SMS

Antena 3 ha mantingut la facturació publicitària a nivells del 2010, però ha notat, en canvi, un descens acusat en el capítol d'altres ingressos (cauen un 22,9%). Entre les causes d'aquesta baixada, hi ha un descens dràstic del que s'ingressava en concepte de SMS i números de telèfon de tarifació especial.

En el cas d'Antena 3, el consell d'administració proposarà a la junta general d'accionistes de repartir un dividend complementari de 0,23 euros per acció, que se suma al repartiment de 0,22 cèntims per acció fet el 14 de desembre. El grup controlat per Planeta es reivindica com el de més rendibilitat (prop d'un 10%) del sector dels mitjans de comunicació espanyols.

stats