La televisió de pagament ja té 4,7 milions d'abonats a Espanya

El sector audiovisual va ingressar 837 milions d'euros el tercer trimestre del 2014

El nombre d'abonats a la televisió de pagament a Espanya continua creixent i durant el tercer trimestre de l'any passat va arribar als 4,7 milions de persones, segons dades de l'informe del sector audiovisual elaborat per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Aquesta xifra supera un increment de gairebé 400.000 abonats en relació amb el trimestre anterior.

Segons l'informe, un 60,5% dels abonats tenen el servei contractat juntament amb altres serveis de telecomunicacions. En aquest sentit, la modalitat d'empaquetament que més ha crescut és la que inclou, a més de la televisió, les trucades i connexió a internet tant fixes com mòbils. Així mateix, s'ha registrat un augment notable en el nombre d'abonats a serveis de televisió IP de pagament, amb 369.000 contractes nous.

En línies generals, el tercer trimestre de l'any passat va registrar un augment interanual del 10,4% al sector, gràcies al fet que els ingressos totals van pujar a 837 milions d'euros (sense incloure-hi les subvencions). Així, la televisió en obert va obtenir 340,8 milions d'euros, la de pagament 431,4 milions i els serveis de ràdio 65 milions. La CNMC recorda que el tercer trimestre coincideix amb els mesos d'estiu, que són els de menys ingressos per al sector.

Dins de l'àmbit televisiu, la TDT és la que aporta més ingressos al conjunt del sector, amb 353,8 milions i un increment interanual del 14,9% en la facturació. La televisió per satèl·lit va ingressar 274,9 milions, mentre que la televisió per cable va caure un 10,1%, fins als 48,2 milions d'euros.

Pel que fa als ingressos publicitaris –que inclouen la publicitat convencional, però també patrocinis, televenda, telepromocions i emplaçament de producte– ha arribat als 389,5 milions d'euros. D'aquests, la ràdio n'ha aportat 64,9 milions, i la televisió 324,6, majoritàriament a través dels canals en obert –317 milions, dels quals 292, és a dir, el 90% del total, provenen dels canals privats, i 25 dels públics– i 7,6 a través dels de pagament.

D'aquesta manera, els ingressos publicitaris de la televisió han crescut un 18,7% l'últim any, i els de la ràdio un 0,7%. "Aquestes dades denoten una recuperació dels ingressos per publicitat en relació amb les xifres obtinguts durant el mateix període de l'exercici anterior, malgrat el tancament de nou canals de la TDT", apunta l'informe. 

Més continguts de