Mèdia 01/02/2021

TV3 arrenca el 2021 mantenint en lideratge

Antena 3 supera Telecinco per primer cop des del gener del 2019

4 min
Evolució de les audiències de televisió a Catalunya

Amb TV3 totalment inalterable pel que fa al lideratge, el 2021 promet canvis en la posició de plata. L'any comença amb el sorpasso d'Antena 3 a Telecinco, que no baixava a la tercera posició del rànquing català des del gener del 2019. Caldrà esperar uns mesos per saber si aquest relleu és puntual o si indica un canvi de tendència que ha arribat per quedar-se.

CCMA

TV3, la cadena més vista durant 26 dies del mes

La televisió pública encadena el 42è mes consecutiu com a líder amb una quota del 14,5% i sent el canal més vist durant 26 dies del mes. A banda dels informatius, que continuen sent la gran fortalesa de la cadena, el lideratge del gener l'ha assolit TV3 també gràcies al bon resultat d'algunes de les seves propostes d'entreteniment. Malgrat la polèmica pel doblatge, l'estrena de la sèrie Altsasu se situa en vuitena posició entre deu programes més vistos del mes, amb una audiència de 600.000 espectadors i un share del 22,7%. També ha fet un bon paper la producció francesa El col·lapse, que té una audiència acumulada de 546.000 espectadors i que amb el primer capítol, que va obtenir un 19,1% de quota i 401.000 espectadors, entra en el vintè lloc del rànquing del més vist. Per altra banda, programes com l'Atrapa'm si pots i el Zona zàping han marcat el seu rècord de la temporada aquest gener. En el cas del concurs presentat per Llucià Ferrer, el 17 de gener va registrar una quota del 15,1% i 378.000 espectadors.

Pel que fa a la resta de canals del grup, poques bones notícies per a l'Esport 3 i el Super3/33, que segueixen en estat catatònic (o estables dins la gravetat). El canal esportiu registra una quota del 0,5%, una dècima més que al desembre, mentre que el canal infantil continua encallat en el 0,6%. També es manté estable el 3/24, que arriba a l'1,6% de quota (una dècima més que el mes anterior).

Altres canals en català

8TV, en estat crític tot i un tímid repunt

La cadena del Grupo Godó continua enfonsada en els rànquings d'audiència. El canal tanca el gener amb una mitjana del 0,8%, una dada que suposa una remuntada mínima d'una dècima respecte al mes de desembre. Amb tot, 8TV comença el 2021 per sota de la mitjana del 2020, que va ser del 0,9%, i no aconsegueix superar la barrera psicològica de l'1%. Al País Valencià, À Punt comença el 2021 amb una quota del 3,6%, una dada que empitjora el seu registre de finals del 2020 en dues dècimes. Qui sí que ha rebut bones notícies és IB3, que ha sumat quatre dècimes respecte al desembre i comença l'any amb un share del 4,6%.

Grup RTVE

Els dos primers canals tornen a mostrar una tendència a la baixa

Pocs motius per a l'optimisme a la corporació pública espanyola, que continua veient com els seus canals van perdent seguiment. Tot i que continua lluny del seu mínim (el juny del 2019 va tocar fons amb un 5,6% de quota), l'audiència baixa una dècima respecte al desembre i es queda en un 7,6%. La baixada de La 2 és més forta i passa del 2,7% del desembre a un 2,4%, que li fa perdre la tendència a l'alça mostrada a finals del 2020. Pel que fa a la resta de canals del grup es detecta un estancament. Clan registra un 1,1% de share i empata amb Boing (Mediaset) com el canal infantil més vist. Les dues cadenes superen Disney (0,5%) i el Super3/33. Per la seva banda, el 24H tanca el mes amb un 0,7%, el mateix registre que al desembre.

Canals privats espanyols

Antena 3 aconsegueix desbancar Telecinco

La gran novetat de les primeres audiències del 2021 és la constatació que Antena 3 ha aconseguit situar-se com a segona opció a Catalunya, un paper que des del 2018 detenia Telecinco de manera pràcticament ininterrompuda. La primera cadena d'Atresmedia comença l'any amb una quota de l'11%, una dada que suposa un augment de mig punt respecte al desembre i fa que superi Telecinco per primer cop des del gener del 2019, quan va registrar un share de l'11,7%. Pel que fa als canals secundaris dels dos grups, La Sexta queda com a cinquena cadena més vista amb una quota del 6,6% i Cuatro retalla distàncies i obté un share del 5,0%. La dada de la segona cadena de Mediaset mostra una tendència a l'alça respecte als últims tres mesos del 2020.

Audiències a Espanya

Antena 3 retalla distàncies a Telecinco

Tot i que la primera cadena de Mediaset ha començat el 2021 retenint el lideratge i sumant 29 mesos consecutius com la cadena més vista de l'Estat, Antena 3 s'hi acosta perillosament. Telecinco tanca el gener amb una quota del 13,8%, dues dècimes menys que al desembre, mentre que Antena 3 suma quatre dècimes fins a arribar al 13,6%. Això fa que la distància entre totes dues sigui mínima i que es pugui albirar una pugna pel lideratge.

Pel que fa a la resta de posicions del rànquing, La 1 repeteix el bronze amb una quota del 9,8%. La segueixen La Sexta, que marca un 6,9% i millora en quatre dècimes el seu anterior registre, i Cuatro, que comença l'any amb un 5,3%. Pel que fa a les temàtiques, Nova i Factoria de Ficción empaten amb un 2,4%, una xifra que les situa per darrere de La 2 (2,9%).

stats