Audiències
Mèdia 01/04/2021

TV3 lidera però el marge s'estreny

La Corporació perd cinc dècimes en un mes marcat per la pujada forta de Telecinco

4 min
Audiències del març

TV3 no es mou de la primera plaça des de fa més de tres anys, però alguns símptomes fan pensar que la batalla per les audiències pot entrar aviat en una nova fase més disputada, gràcies a la puixança de Telecinco.

CCMA

El 44è mes consecutiu de lideratge per a TV3 està tenyit d'amenaça, perquè s'estreny el marge respecte de la segona classificada: només 1,5 punts de distància, el marge més estret de l'últim any, descomptats els anòmals mesos d'estiu. El punt fort de la programació continuen sent els Telenotícies. De fet, en 30 dels 31 dies de març ha sigut un informatiu de TV3 el que ha encapçalat el rànquing d'emissions més vistes. Altres èxits del març a la pública han sigut les estrenes de Frederica Montseny: la dona que parla i X, la sèrie. També va funcionar molt bé l'entrevista a la presidenta del Parlament, Laura Borràs, i l'especial electoral del Barça. El Polònia del dia 18 va fer, a més, rècord de temporada (especial de Cap d'Any a banda). També el 30 minuts titulat Negar la pandèmia va aconseguir els millors resultats per al programa aquest curs.

Més enllà del que marquen els audímetres, TV3 també lidera els rànquings qualitatius que elabora l'empresa GfK. Així, obté un 8,5 de nota, sobre 10, que la fa ser la televisió generalista més valorada d'entre les que es veuen a Catalunya. També els informatius són líders segons aquest paràmetre, amb un 8,6.

Els segons canals, en canvi, continuen tocats. El 3/24 perd dues dècimes més fins a un 1,3%, la pitjor dada des del juny, amb un 1,1% (al seu torn el resultat més fluix des del 2015). El 33 torna a repetir el 0,6% on està ancorat des del novembre i l'única alegria per a la Corporació la dona l'Esport 3, que millora dues dècimes fins a un 0,6%, tot i que igualment continua sent una dada glacial.

Altres canals en català

A l'espera que es produeixi el canvi de propietat i passi a l'empresari Nicola Pedrazzoli, el Grupo Godó repeteix per a 8TV el 0,7% del mes anterior, ben allunyat dels millors registres de la cadena. La quota del català, resultant de sumar els canals públics i el privat, és del 17,9%, la qual cosa vol dir baixar mig punt en tan sols un mes. Mentrestant, al País Valencià À Punt aconsegueix augmentar quatre dècimes la quota fins al 3,6%. En canvi, a les Balears IB3 només pot repetir el 4,4% del març.

Grup RTVE

La 1 continua sense remuntar i baixa dues dècimes aquest març, fins a un 6,8%, que torna a acostar-la al mínim històric del 6,2%. La 2 repeteix el 2,3% del mes anterior i Clan també calca el 0,8% de l'últim exercici mensual, de manera que continua segon entre els infantils, en un rànquing que domina Boing i el seu 1,3%. El 24 h baixa una dècima fins al 0,6% i Teledeporte en millora una, però el seu 0,4% continua mantenint el canal en zona d'irrellevància.

Canals privats espanyols

Empat desfet. Si al febrer Telecinco i Antena 3 empataven amb un 11,5%, el destí de tots dos s'ha separat. El primer canal de Mediaset s'enfila fins al 13,2% a rebuf de l'explotació que ha fet del cas Rocío Carrasco. En canvi, Antena 3 creix també però només una dècima, i es queda en un 11,6%. El 6,8% de La 1 no és cap bon resultat, però almenys suposa recuperar la quarta plaça, perduda contra La Sexta el mes anterior. Això sí, el segon canal d'Atresmedia també marca un 6,8%, només que les centèsimes decanten la balança en favor de la pública espanyola. Cuatro, mentrestant, no aixeca cap i repeteix el mediocre 4,6% del febrer. Per grups, Mediaset recupera el lideratge perdut al febrer: amb un canal més, aconsegueix un 25,9% mentre que l'altre membre del duopoli s'ha de conformar amb el 24,5%.

Resultats a Espanya

L'efecte Rocío Carrasco ha provocat que Telecinco signi el seu mes número 31 de lideratge consecutiu a Espanya i, sobretot, que anoti el millor resultat des del juny del 2017: un 16,3%, onze dècimes més que al febrer. És una dada, en tot cas, que no ha anat en demèrit de la seva principal rival, Antena 3, que també puja, ni que sigui una dècima, fins a un 14,4%, que és també el seu millor resultat, en aquest cas des del desembre del 2013. Qui pateix, doncs? Cuatro, per exemple, que es despenja de la resta de generalistes i, amb un 5,0% pelat, perd una dècima al març i firma el pitjor resultat des del febrer del 2019, quan va topar amb el seu mínim històric: un 4,8%. La Sexta, en canvi, tot i que baixa dues dècimes, reté un 6,8% de quota, que li permet un marge còmode amb la seva competidora directa. La 1 millora una dècima el resultat, però és que venia del seu mínim històric, així que el 8,7% assolit aquest mes resulta tan sols un magre consol. Això sí: el 2,8% aconseguit per La 2 converteix el canal cultural en el temàtic de més seguiment a Espanya.

Per grups, Mediaset domina amb un 28,9%, tot i que Antena 3 continua ben a la vora, amb un 28,2% meritori, tenint en compte que disposa d'un canal menys. El consum diari es va situar en 3 hores i 53 minuts per persona (i 5 hores i 27 minuts per espectadors), en unes dades que baixen 53 i 44 minuts, respectivament, respecte a les de l'any passat, anòmales perquè va ser el mes del confinament més estricte. Catalunya, amb 3 hores i 29 minuts per persona, és la comunitat amb menys consum televisiu al març.

stats