Mèdia 15/02/2021

UTECA demana que s'apliqui la llei de comunicació audiovisual als 'influencers'

L' associació alerta que moltes de les seves publicacions són accions de publicitat encoberta

1 min
El CAC alerta de la gran quantitat d’anuncis encoberts a TikTok

La Unió de Televisions Comercials en Obert (UTECA) ha demanat al govern espanyol que reguli l'activitat dels influencers a través de llei general de comunicació audiovisual. Des de l'associació consideren necessària l'aplicació de la llei per garantir la protecció dels menors i també per acabar amb "els nombrosos incompliments detectats en matèria de publicitat".

UTECA argumenta que un estudi recent de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha constatat que gran part dels continguts que comparteixen els influencers a través de les seves xarxes socials i plataformes com YouTube o Twitch són "comunicacions comercials no identificades o continguts audiovisuals que poden ser perjudicials o inapropiats per als menors". LA CNMC alerta que no hi ha controls que garanteixin la protecció dels usuaris. Per aquest motiu, UTECA demana al govern espanyol que actuï i sotmeti els influencers a la mateixa llei que han de seguir els operadors tradicionals. "Qualsevol altre tractament és una discriminació injustificada que dificulta un entorn competitiu equilibrat, a més de ser una amenaça real per a la protecció efectiva dels menors", assegura UTECA.

Aquesta no és la primera vegada que s'alerta sobre les pràctiques dels influencers. El mes de setembre passat el Consell de l'Audiovisual Català (CAC) va publicar un informe en què indicava que el 93,8% dels continguts publicitaris que es comparteixen no estan senyalitzats.

stats