SOBRE RODES

Dos galls en un galliner

Ferrari es vantava a principis de temporada de tenir dos pilots competitius per encarar aquesta temporada. En efecte, Sebastian Vettel i Charles Leclerc formen una de les parelles més equilibrades de la graella, si no la que ho és més. La irrupció del jove pilot monegasc no ha deixat indiferent ningú. Després de debutar amb Alfa Romeo Sauber, l’hivern passat va fer un gran salt endavant quan Ferrari va anunciar-lo com a pilot titular en substitució de Kimi Räikkönen.

Però la competitivitat de Vettel i Leclerc ha anat creixent a mesura que passen les curses. A Interlagos, de fet, es va viure una de les pitjors situacions per als de l’equip italià: els seus dos pilots van xocar i es van quedar sense podi. Durant la cursa brasilera, Mattia Binotto, cap de l’equip, va deixar que els seus dos pilots lluitessin en igualtat de condicions perquè ja havien consolidat la segona posició del Mundial de constructors (Mercedes ja havia sentenciat el títol feia curses i Red Bull ja no els podia superar en la general), però les conseqüències van ser desastroses per als seus interessos. Binotto, a través de les xarxes socials, contestant les preguntes que li feien els tifosis, ha insistit aquesta setmana que tot està arreglat: “Vam calmar l’ambient diumenge mateix. En vam parlar de manera conjunta i també individualment. Ells van entendre que el que va passar no es pot acceptar”, va dir Binotto.

El cap de l’equip va assegurar que la relació entre els dos pilots és bona: “Hi ha moltes històries divertides entre Leclerc i Vettel, en part perquè la veritat és que es diverteixen junts, tenen una relació bona, al contrari del que llegiu o penseu”, va comentar Mattia Binotto als fans de Ferrari, i va afegir: “Podeu pensar que existeix un conflicte entre ells, però no és el cas. Després de la polèmica de Rússia, ens vam divertir en un restaurant. Fins i tot un d’ells agafava el mòbil de l’altre per veure quines fotos tenia”. Des de l’equip diuen que tots dos són “bons companys”. “Són una mescla entre joventut i talent per una banda, i un campió amb experiència per l’altra”, deia Binotto. Sí, tots dos tenen molt talent i un, que encara no ha guanyat cap títol, hi ha arribat amb ganes de menjar-se el món. Però són dos galls en un galliner i, per tant, cal que algú posi seny per evitar que la competitivitat entre ells dos es converteixi en un problema greu.

Així, Ferrari té deures per al 2020. Primer, aconseguir un cotxe prou competitiu com per poder lluitar de tu a tu amb els Mercedes i amb els Red Bull. I segon, controlar els seus dos pilots. Els excessos de valentia es paguen cars i, en aquest cas, si l’any vinent tot segueix igual, qui més hi té a perdre és el mateix equip.

Més continguts de