31/10/2011

Ryanair té tota la raó

2 min

Doncs no, no he viatjat mai amb Ryanair. I no hi viatjaré mai. Ni m'interessen les seves condicions ni tinc cap necessitat de suportar el seu habitual tracte vexatori i de menyspreu. Potser quan vulgui saber com se sent el bestiar, usaré els seus serveis. Dit això, crec que en el tema Girona i Reus tenen tota la raó. Expressada amb el seu lamentable, desafortunat, desconsiderat i prepotent estil habitual, però tenen raó.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

¿Recorda com eren els aeroports de Girona i de Reus abans de l'arribada de Ryanair? I recorda quants mesos l'any estaven oberts? I quants passatgers hi arribaven? Fins que un bon dia va aparèixer un senyor que va proposar als senyors aeroports i als senyors empresaris de la zona: "Jo us duré milions de clients l'any i això us generarà uns milions d'euros de beneficis que ara no teniu. Però a canvi m'heu de pagar uns calés". Vaja, dit d'una altra manera, on en una determinada època de l'any no hi havia negoci, uns irlandesos estranys van portar-lo. I, a canvi, van demanar una... diguem-ne "comissió"? I tothom va acceptar la proposta. Lògic, oi? Si uns senyors truquen a la porta i t'ofereixen tenir beneficis sense que hagis d'esforçar-t'hi gens, què has de fer, rebutjar-los? Massa temptador. Però, què passa quan els generosos irlandesos no estan d'acord amb les condicions pactades o amb els calés que els paguen o quan troben un altre lloc que els interessa més per al seu negoci? Coi, que marxen. Terrible? Sí, però no oblidem que del que es tracta és de tornar a la situació anterior a la seva arribada. I passa que es perden molts llocs de treball. Sí, també. Exactament els mateixos que van generar-se amb la nova situació.

Passa el mateix amb el servei que ofereix aquesta empresa. Si no vol que li cobrin per la maleta o no vol anar a un aeroport que és a la novena forca, coi, viatgi amb una altra companyia. O és que l'obliguen a fer-ho amb Ryanair?

stats