27/08/2017

‘On’ + ‘off’

2 min

La cadena de supermercats més popular dels Estats Units, Walmart, s’ha unit a Google per comercialitzar els seus productes a internet. L’objectiu d’aquesta nova aliança és plantar cara a Amazon, que segueix creixent de manera imparable i concentrant cada vegada més vendes en línia.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Walmart és un gegant de la distribució al detall, però a internet les seves vendes no acaben d’enlairar-se i ven un dòlar per cada nou dòlars que ven Amazon. Google disposa d’una plataforma per a lliurament exprés en què, a partir d’ara, es podran adquirir els productes de l’ampli catàleg de Walmart. ¿Funcionarà? Doncs no queda tan clar.

Si alguna cosa sabem després d’uns quants anys d’aparició de models de negoci digitals és que sumar online i offline no segueix les regles elementals de l’aritmètica. De la mateixa manera que no queda gens clar com Amazon rendibilitzarà l’anunciada venda de la cadena de botigues Whole Foods, caldrà veure com Google traurà suc dels supermercats Walmart.

Això no és tan senzill. Amazon no consisteix en botigues que reparteixen productes adquirits a través de la xarxa. Amazon és tot un model de negoci íntegrament concebut per distribuir productes sense passar per la botiga, gràcies a un avançat sistema de distribució i de logística.

Hi ha hagut múltiples intents de marques o empreses del món físic que, mitjançant una aliança amb una empresa o marca digital, creuen que han trobat una drecera en la tecnologia. És una confusió. El món físic i el digital són com l’aigua i l’oli, no es barregen bé.

Esperem esdeveniments. Potser m’equivoco, però molt em temo que la fórmula per competir amb Amazon no és creuar espècies diferents. D’un toro i una euga no en surt un unicorn. En surt un monstre. Qui vulgui un unicorn, que comenci de zero. Com Amazon.

stats