País Valencià 09/01/2013

Carlos Fabra anuncia la possible venda de l'aeroport de Castelló per 200 milions d'euros

El president de l'entitat gestora de l'aeròdrom no ha fet públic el nom del grup inversor interessat en la compra, però assegura que s'està estudiant l'oferta

Ara
2 min
L'aeroport de Castelló, que volen que sigui prioritari.

ValènciaEl president de la societat gestora de l'aeroport de Castelló, Carlos Fabra, ha anunciat aquest migidia l'existència d'una oferta de 200 milions d'euros per comprar aquesta infraestructura. Fabra, que ha assegurat que els tècnics estan estudiant l'oferta, no ha volgut, però, fer públic el nom del grup inversor interessat en l'aeroport, inaugurat el 25 de març del 2011.

Carlos Fabra ha fet aquest anunci després d'una reunió amb el conseller d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, Máximo Buch, i ha explicat que el grup inversor tindria previst començar a operar des de l'aeroport de Castelló el 30 de juny del 2013. Vint-i-dos mesos després de la inauguració encara no ha aterrat cap avió en aquest aeroport, que va costar gairebé 200 milions.

La proposta ja havia estat comunicada al president de la Generalitat, Alberto Fabra, segons ha afirmat Carlos Fabra, que també ha lliurat una còpia de la proposta al conseller Buch. En aquesta proposta, el grup empresarial té "grans projectes per a l'aeroport i per a l'economia de la província de Castelló", ha dit l'expresident de la Diputació.

L'oferta econòmica es va fer el 31 de desembre, al cap de dos dies que vencés el termini donat per Carlos Fabra perquè l'aeroport sortís a la venda si no s'arribava a un acord amb l'antiga concessionària de la infraestructura, amb qui la Generalitat manté un conflicte per la ruptura del contracte.

Aquesta oferta preveu la compra de la infraestructura i diverses inversions a la zona industrial i franca, per valor d'uns 200 milions d'euros.

Segons Carlos Fabra, això podria suposar "la creació de 1.200 o 1.400 llocs de treball nous directes i indirectes" i podria venir, a més, amb una "alguna aerolínia sota el braç".

Buch ha afegit que l'oferta procedeix del sector del capital risc i ha assenyalat: "Diem que les operacions duren el que dura un embaràs: nou mesos".

Una de les condicions de l'acord que figura en l'oferta presentada, segons Fabra, és que "la Generalitat i el Govern prestaran tot el suport perquè les gestions es facin tan de pressa com sigui possible", i també l'obtenció de la "carta bancària de garantia per a la inversió".

stats